Sütlaç

Sütlaç sütlü tatlıların babası bence.Tatlı deyince en basitinden belki ilk akla gelen,genelde herkesin sevdiği ve yediği bir tatlı.Daha önce de vermişim tarifi ama tazeleyeyim dedim .
Malum Aysun Hanımın sütü ile yapılınca tadı bir başka oluyor.

Malzemeler
  • 3 lt süt
  • 1 su bardağı pirinç
  • 3 yemek kaşığı pirinç unu
  • 1 paket vanilya
  • şeker (ölçü vermiyorum tadarak damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz)

Ayıklayıp yıkadığım pirinçleri sütümün içine koyup yumuşayıncaya kadar kaynattım.Şekeri damak zevkime göre ilave edip karıştırırken,bir kaseye koyduğum pirinç unu ve vanilyayı biraz su ilavesi ile boza kıvamına getirip yine karıştırarak sütlacıma ilave ettim.Biraz koyulaşınca ocaktan alıp kaselere pay ettim.

Eğer fırınlayacaksanız tencerede bir miktar bıraktığınız sütlacın içine bir yumurta sarısını koyup iyice karıştırarak fırınlayacağınız sütlaçların üzerine birer kaşık koyarak fırının ızgara bölümünde üstlerini kızartarak afiyetle yiyebilirsiniz.

Sevgiyle ve sağlıkla kalın...............

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler