TAVUKLU BIRYAN (OGLUMUN VITAMINLI YEMEGI)





Bu yemegi oglum Serhan 3-4 yaslarindayken yapiyordum. Yemegi yesin diye ona "bak oglum bu yemek cok vitaminli, icinde havuc, patates, sogan ve et var bunu yemelisin" dedigimden beri Serhan yemegin adini vitaminli yemek olarak koymustu:)) Tabii ki vitaminli diye en cok sevdigi yemekti o zaman. Aslinda simdi de ona bu yemekten yaptigimda severek yiyor. Bu yemegin asli pirincli oluyor ama ben eristelisini de yapiyorum, yapilis asamalari da ayni..

Neyse tarife geceyim.


Malzemeler:

1 su bardagi pirinc

2 su bardagi, ayrica ceyrek su bardagi tavuk suyu

2-3 tavuk budu

1 havuc, 1 kurusogan, 1 adet patates(normalde koyuyorum ama bu sefer patates kullanmadim)

2 seker kasigi vegeta (bu, Yugoslavlara ait kurutulmus sebze tozlu bir cesit tuzdur), yoksa tuzot, veya tuz.

1 seker kasigi tereyagi

Yapilisi:

Pirinci sicak su ve tuz ile islatin ve en az yarim saat bekletin. Tavuk butlarini yikayip tencereye alin. Sogani soyup ikiye bölerek tencereye koyun, havucu soyup dilimlere dograyin ve tencereye onu da koyun. Vegetayi ve 4 su bardagi suyu da ekleyip etler pisinceye kadar kaynatin. Bu arada patatesi de küp seklinde dograyin, ocagi kapatmadan önce onu da koyup bir az kaynatin ve tencerenin altini kapatin. Pirinci yikayip süzün. Baska bir tencerede tereyagini eritip, pirinci ekleyin ve pirincler seffaflasincaya kadar kisik ateste devamli karistirarak kavurun. Pirinci bir firin kabina bosaltin. Etin kaynayan suyundan 2 ve ayrica ceyrek su bardagi pirinclerin üzerine dökün. Sonra tavuk butlarini ve sebzeleri pirincin üzerine dizin ve 200 dereceli sicak firinda pirincler yumusayincaya kadar pisirin. Piserken eger etler pirinclerin üzerini tam kapatmamissa aluminyum folyoyla örtebilirsiniz. Benim firin kabim ufak oldugundan ve etler ve sebzeler bütün kabi kapladigindan üzerini örtme geregi duymadim.



Afiyet olsun!



Not: Ben pilavi firindan cikarip hemen servis yaptigim icin resimde pek iyi görünmüyor ama 10-15 dakika dinlenmesinde fayda var.




Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler