Çilek Reçeli

Yaz geldi ya da gelmek üzere hangisi karar veremedim.Sabahları bana göre hala biraz serin.Rüzgar olduğunda insan baya üşüyor ya da ben üşüyorum.Neyse Allahın izni ile gelmediyse de eli kulağında.Sebze meyve çeşitlendi,renklendi.Yaz aylarını bu nedenle çok seviyorum ne çok meyve var yazın çilek,karpuz,kavun,erik,kiraz,kayısı,vişne ve daha bir çoğu dedim ya rengarenk.

Geçen gün iş çıkışı pazara uğradım birşeyler alayım diye gerçi o saatlerde artık pazarcılar toplanmaya başlıyor ama yine de başardım çilek aldım ,çok güzel bezelye aldım.

Bezelyeler ayıklanıp deepfrezde yerini aldı.Yani hafiften kış için şimdiden stok olayına girmeye başladım.Bayılıyorum yazın kışa hazırlık yapmayı karınca gibiyim maaşallah.

Daha taze fasulye,dolma biber,domates,barbunya,patlıcan vs bunların hepsi yavaş yavaş usulünce hazırlanıp dolaba istiflenecek hayırlısı ile.Reçel de bu hazırlıklardan biri aslında ama bizde en çok yenen reçel çilek reçeli olduğunda daha henüz hiç bir kışı çilek reçeli ile tam olarak geçirmeyi başaramadık.Kış bitmeden çilek reçelimiz bitti.Şimdilik 2 kg ile başladık ama tabiki devamı gelecek

Tarife gelince


Malzemeler




  • 2 kg çilek


  • 1.5 kg şeker


çilekleri ayıklayıp zedelemeden yıkayın.Üzerine şekeri döküp tencerenin kapağını kapatıp bir gece buzdolabında bekletin.Ertesi gün yavaş ateşte usul usul kaynatın,üzerine biriken köpüğünü alın.Bir müddet kaynattıktan sonra altını söndürün.Ertesi günü birazcık daha kaynatın ama asla yemek karıştırır gibi karıştırmayın.Sonra üzerini temiz bir bezle örtüp ara ara güneşlendirin reçeli.Evet doğru okudunuz güneşlendirin.Böylece çok fazla kaynatmadan kıvam aldırmış oluyorsunuz.Hem reçelinizin rengide çok daha güzel oluyor.Çünkü fazla kaynatmak reçelin rengini karartır.Bu şekilde yukarıda gördüğünüz şekilde reçel hazır sonra da güzel bir cam kavanozda yerini alıyor.



Afiyet olsun ağzınız ve hayatınız bu tatda olsun



Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler