MISIRLI KISIR :)

  • Herkese merhaba . Bu aralar öyle çok tatil post'u görüyorum ki imrenmiyor değilim. Tatile çıkanların iyi tatiller geçirmelerini diliyorum. Gidemeyenler içinde ( ben dahil) kalan sağlar bizimdir deyip kendimi avutuyorum. :))
  • Herkese mutlu bir hafta sonu diliyorum.Keyifli neşe dolu günler sizin olsun...
  • Bütün bu iyi dilek ve temennilerden sonra gelelim adı pek komik olan Mısırlı kısır :)) tarifimize...
  • Tarifim bilindik kısırlardan daha farklı bir kısır. Soğanları sotelenerek hazırlandığı için mideyi hiç rahatsız etmiyor. Daha önce farklı olarak tarifini yazmıştım . Bu seferki tarif biraz değişik mısırlı , kırmızı biberli ve kornişon turşulu. Denemeyenler muhakkak denesin diyorum hele de soğanları kavurarak denemenizi şiddetle tavsiye ediyor lafı uzatmadan tarife geçiyorum...
MISIRLI KISIR :)
Malzemeler :
2 su bardağı kısırlık bulgur
1 büyük soğan
3-4 yemek kaşığı salça
4-5 adet marul
1/2 demet maydanoz
2-3 acı sivri biber
2 adet kırmısı biber
5-6 adet kornişon turşu
Tuz, kırmızı biber
1/2 tatlı kaşığı kimyon
1 limon suyu
2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
1/2 çay bardağı nar ekşisi
1 kutu mısır konservesi

  • İnce ince doğradığımız soğanımızı zeytinyağında güzelce soteleyelim . Salçamızı ekleyip yağda güzelce eritelim.Daha sonra bugurumuzu soğanlarımıza ekleyip üzerine 1 bardak sıcak su ilave edip tavamızın kapağını ve ocağımızın altını kapatıp 15-20 dakika bulgumuzun iyice kabarmasını bekleyelim .
  • Bulgurumuz demlenirken bizde kısır için gerekli olan maydanoz, marul, biberleri ve kornişon turşuları ince ince doğrayalım.
  • Suyunu çekip iyice kabaran bulgurumuza tuzunu , kırmızı biberini , limon ve nar ekşisini ekleyip güzelce harmanlayalım. Nar ekşisinin ve baharatların iyice karışması çok önemli .
  • Bulgurlu karışımımıza yeşillikleri ve mısırımızın yarısını ekleyip kısırımızı karıştırıyoruz.
  • Kısırımızı servis tabağına alıp üzerini ayırdığımız mısırlarla süsleyip dostlarımıza ikram edip afiyetle yiyoruz...

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler