SOSİSLİ SİMİT

Bugün nedenini bilmiyorum ama pek manidarım... Söze Can Yücel'in güzel ve anlamlı bir şiiriyle başlamak istiyorum. Yanlızlıktan , yanlızlığın anlamsızlığından bahseden güzel bir şiir. Sevgili şairimizin yüreğine sağlık.

Yalnızlığa dayanırım da, birbaşınalığa asla.
Yaşlanmak hoş değil duvarlara baka baka.
Bir dost göz arayışıyla.
Saat tıkırtısıyla...
Korkmam, geçinip gideriz biz mutluluğuyla,
Ama;
'Günün aydın,akşamın iyi olsun'diyen biri olmalı
bir telefon sesi çalmalı arasıra da olsa kulağımda.
Yoksa,
Zor degil, hiç zor değil, demli çayı bardakta karıştırıp,
bir başına yudumlamak doyasıya,
Ama:
'Çaya kaç şeker alırsın?'
Diye soran bir ses olmalı ya ara sıra

Allah kimseyi yanlız bırakmasın etrafını sevdikleriyle doldursun.
Eveeet manidar yanımızı bir tarafa bırakıp mutfağa girip döktürelim bakalım. Aşağıdaki simit yine yiyenlerden bol yıldızlı puan alan bir tariftir. Denenmesi önerilir. Hani şu her sokakta mantar gibi 3-4 tane açılan simit sarayları varya onlardaki simitlerden bile güzel oluyor ..
Bu simitleri yazın denize giderken yapmıştım ama bir türlü sıra gelmedi yayınlamaya en sonunda dayanamadım yayın önceliğini onlara verdim ... Neden mi çünkü daha fazla bu lezzetten mahrum kalmanızı istemedim. Özellikle çocuklar simit yemeyi çok sever çocuğu olanlar hemen yapıp yavrularını mutlu etsin istedim... Çook şeymi istediiim :(( İşte size tarif
SOSİSLİ SİMİT

Malzemeler:

2 çay bardağı ılık süt
1 Paket yaş maya ( instant mayada olabilir)
1 Su bardağı sıvıyağ
1 yemek kaşığı şeker
1 Tatlı kaşığı tuz
1 Tatlı kaşığı mahlep
Alabildiği kadar un


İç malzemesi
5 adet uzun sosis
1/2 kalıp beyaz peynir


Üzeri için:
2 kaşık pekmez
2 kaşık sıvıyağ
1 çay bardağı su
Bolca Susam



Süt, maya ve şeker köpürene dek güzelce çırpılır, üzerine sıvıyağ, tuz, mahlep ve yavaş yavaş un ilave edilerek yumuşacık bir hamur elde edene kadar yoğrulur. Mayalanmak üzere üzerine nemli bir bez örterek yaklaşık 1-2 saat hamur kabarıncaya dek mayalanmaya bırakılır.

Hamurumuz mayalandıktan sonra iç malzememizi hazırlayalım. Sosislerimizi küp küp doğrayıp rendelediğimiz peynirimize ekleyelim.
Simitlerimizin üzerine süreceğimiz pekmez ,sıvıyağ ve su karışımınıda hazırlayıp mayalanmış hamurumuzla simitlerimizi hazırlamaya başlayalım.
Hamurumuzdan parçalar koparılarak elde avuç içi kadar büyütelim. İçine hazırladığımız iç harçtan koyarak iki ucunu birleştirip önce hazırladığımız pekmezli sosa ve susama bulayarak birleştirilmiş kısmı alta gelecek şekilde önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirilir.
Afiyet şeker olsun...
Bu tarifimi P.D.Ç.S.E. 27'ye ev sahibeliği yapan sevgili Birselciğime gönderiyorum. Arkadaşıma daveti için teşekkür edip kolaylıklar diliyorum.

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler