ÇİÇEK EKMEK

Merhabalar herkese güzel bir hafta diliyorum. İnşallah herşey gönlünüzce olur.
Artık sulu kekimden sıkıldığınızın farkındayım ben bile sıkılmaya başladım aynı resmi görmekten..O yüzden sizlere güzel bir tarif vererek güzel bir haftaya başlamak istiyorum.
Çiçek ekmek genelde herkesin çok sevdiği özellikle çocukların bayıla bayıla yediği bir ekmektir. Dün kızımla beraber çiçek ekmek yaptık bezeleri o yuvarladı ekmekte kendisininde tuzunun olması mest etti onu.. "Anne bide kurabiye yapalım beraber balkon sefası yaparız " dedi derken birde baktık kurabiyelerde fırında.. Tam balkon sefası yapacağız ki yağmur yağmaya başladı "eyvaah balkon sefası hayallarimiz suya düştü" deyince "üzülme anne bizde oda sefası yaparız " demezmi az gülmedik beraber.. Sonra dediği gibi ekmeklerimiz, kurabiyelerimiz ve meyve sularımızla oda sefası yaptık...
Sizlerden perşembeye kadar müsade istiyorum çünkü firma olarak kalite denetimimiz var ve ben kalite sorumlusu olarak bizzat denetimin başında olmam lazım o yüzden perşembeye kadar yeni tarif ekleyemeyeceğim . Bugün son kalan işlerimide halledip yarın sabah denetime start vereceğiz. O yüzden affınıza sığınıyorum dönüşte bomba gibi tariflerim olacak sizlere..
Hafta sonu kızımla yaptığımız kurabiyelerin ve daha bir sürü cici mamanın tarifini ekleyeceğim dönüşte.. Beni bekleyin olurmuuu.. Sevgiler herkeseee
ÇİÇEK EKMEK

Malzemeler
½ su bardağı sıvıyağ
½ su bardağı ılık süt
½ su bardağı ılık su
1 paket instant maya
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 yumurta ( sarısı üzerine )
Aldığı kadar un

Bir kapta un ve maya karıştırılır ( ilk etapta 2 kase kadar unla karıştıralım)
Daha sonra tüm sıvı malzemeleri ve yumurtayı güzelce çırpıp unu azar azar sıvı malzemelere katalım. Un , tuz ve şekeri de ekleyip güzelce yoğuralım ve yumuşak bir ekmek hamuru hazırlayalım. Hamurumuzu 1 saat mayalandıralım. Mayalanan hamurumuzu elimizi yağlayarak 7 eşit bezeye ayıralım.

Yağladığımız yuvarlak bir tepsiye ortaya bir tane gelecek şekilde etrafına kalan 6 bezeyi yerleştirerek çiçek şekli verelim.

Üzerlerine yumurta sarısı ve istenirse çörekotu , susam serpilerek yarım saat kadar daha tepsi mayasının gelmesini bekleyelim.

Önceden ısıttığımız 180 derece fırında ağır ağır pişirelim. Ekmeğimiz fırından çıktığı zaman üzerine nemli bir bez öreterek 15 dakika bekletip üzerinin sertleşmesini engelleyelim ki ekmeğimiz yumoş yumoş olsun…

Evet ekmeğimiz artık servise hazırdır afiyet şeker olsun.

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler