TURŞU YAPIMI VE TURŞU KAVURMASI

Bugününüz dünden güzel geçsin temennisiyle başlıyorum güne..


Bugün lafı uzatmadan direk tariflerime gececeğim. Malum önümüzdeki aylar turşu yapma zamanı. Bende bu aylar gelmeden tarif arayanlar için sizlere karışık turşu nasıl yapılır onu tarif etmeye çalışacağım. Aşagıda resimlerini gördüğünüz turşular geçen seneden kalma böyle 4 büyük kavanoz yaptım , özellikle ramazan sofralarında pek güzel yendiler. Sizlerde yapmak isterseniz bir fikir olsun diye şimdiden yayınlıyorum..Yapanlara kolay gelsin
Vee bu turşularla yaptığım turşu kavurmasınıda yöresel yemekler etkinliğine ev sahipliği yapan sevgili zeynepcime göndermek istiyorum . Zeynepcim işte sana yine trabzona ait bir yemek. Mayhoş mayhoş çayın yanındada böreklerle veya açmalarla süper gider. Hem turşu tarifi hemde zeynepciğime gönderdiğim yemek tarifiyle bir taşla iki kuş vurmuş oldum.


Şimdiden herkese güzel bir hafta sonu tatili diliyorum.. Sevgiler.


KARIŞIK TURŞU

Malzemeler :
1 orta boy kelem ( beyaz lahana)
1 kg ham domates
1 kg ajur
1 kilo havuç
1 kilo salatalık
3-4 diş sarımsak
1 limon
2 acı yeşil biber
tuz
Domatesler dörde bölünür , havuçlar yuvarlak çok kalın olmayacak şekilde doğranır. Ajurları ve salatalıkları ben kestim ama siz kesmeyin. çünkü kesmezseniz daha çok dayanır. kelemleride biraz büyükçe kesip biberlerle beraber geniş bir kapta iyice karıştırın. Daha sonra turşuyu yerleştireceğiniz kaba karıştırdığınız turşuları yerleştirin. Yerleştirirken araya 1 sarımsak ve kenarlara da limonlarını yerleştirin. Kabı doldurduğunuz zaman en üste kalan sarımsağı ve limonu koyup kapağını kapatın. Tuzlu suyunu koymadan önce sabaha kadar bekletin bekleyen turşu iyice sinecektir. En sonuda tuzunu ve suyunu koyup kapağı kapatın.. 15-20 gün sonra turşularınız kıvam almaya başlayacaktır. Afiyet şeker olsun...
Not: sarımsakları ezmeden koyun ki suyu berrak olsun
TURŞU KAVURMASI

Karışık Turşu , 1 büyük soğan, 1 domates ,zeytinyağı

Soğanlar biraz büyükçe doğranarak , küp küp dopradığımız domateste ilave edilerek zeytinyağında pembeleşene kadar sotelenirler. Daha sonra yıkanıp süzülmüş turşularımız eklenerek güzelce kavrulurlar. Turşu kavurmamız artık servise hazırdır.

Sıcak bir çay yada buz gibi bir ayranla servis edilir.Afiyetle yenir.

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler