ZOR GEÇEN GÜNLER VE MISIR EKMEĞİ

Herkese merhaba; Zor ve kötü gecen bir 5 günün ardından yeniden burada olmak çok güzel. Kötü demekte istemiyorum allahın gücüne gitmesin ama gerçekten çok zor günler ve geceler yaşadım. Eşim ve küçük kızım aynı anda üst solunum yolu enfeksiyonu geçirdiler. Kızımın ateşini bir türlü düşüremedik pazar gününü acilde geçirdik. Tedavisine başlandı ama yinede 2 günde ateşini zor kontrol altına aldık. Çocuklarda en çok korktuğum şey ateş yükselmesi alalh korusun sonu felaket olabiliyor. Rabbim evlerden uzak eylesin.
Hani o düz duvara tırmanacak derecede yaramaz olan kızım başını omuzumdan kaldırmaya hali bile yoktu. Bana bakıp sadece anne diyebiliyordu. O anne dedikçe benim ağlayasım geliyordu zor durumda olmak aciz olmak ne kötü bişey yarabbim allah korusun tüm yavrularımızı. Rabbim bizi evlatlarımızla sınamasın.. Bir taraftan eşim bir taraftan kızım derken uykusuz perişan 3 gece geçirdim. Bugün işe geldim malesef masamın üstü biriken işlerle dolu akşama kadar anca onlarla uğraşırım. Bu arada bloğuda ihmal etmek istemediğim için çay molamda hemen size bilgi vermek istedim. Alllah sağlık sıhhat versin herkese ..
Bugün sizlere trabzonun daha doğrusu karadenizin meşhur mısır ekmeğinin tarifini vermek istiyorum. Özellikle yoğurda doğrayıp yemenin tadına doyulmaz. Bide hamsi ile yemenin ooof mis gibi miiis.. İşte size tarif..
MISIR EKMEĞİ
Malzemeler :
7 su bardağı mısır unu
1 su bardağı bugday unu
4 bardak sıcak su
1 tatlı kaşığı tuz
1 su bardağı zeytinyağı
1 yemek kaşığı şeker
Unun ortası açılarak su hariç diğer malzemeler katılıp suyumuz yavaş yavaş ilave edilrek bir kaşık yardımı ile güzece karıştırılır. Hamur birbirini tutmaya başlayınca yaklaşık 10 dakika daha elde yoğurulur.
Ekmek hamurumuz 29 cm lik bir tepsiye konarak üzerine tahta kaşığı sapı yardımı ile dilimler çizilir. 250 derece fırında 15 dakika pişirilerek sonra fırının ayarı 200 dereceye düşürülerek ağır ağır üzeri altın renginde olana kadar iyice pişirilir. Fırından çıkınca afiyetle yenir...


Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler