PİRİNÇUNLU-KREMALI KEK


Merhabalar
Yine çok lezzetli ,tadı hafif ,yapımı pratik ,görüntüsü güzel ,üstelik bayatlamayan bir kek tarifi ile geldim.Biz ailecek çok beğendik sizlerle de paylaşmak istedim.
MALZEMELER:
4 adet yumurta
1 su bardağı +2 yemek kaşığı tozşeker
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı pirinçunu
1 su bardağı buğday unu
1 paket vanilya
1 paket kabartmatozu
üzeri için:
1 su bardağı süt
2 tatlı kaşığı şeker
Kreması:
3,5 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı buğday nişastası
1 poşet kremşanti
YAPILIŞI:
Oda ısısındaki yumurtaları derin bir kaba kırın ve çırpın.İçine şeker,yağ ve pirinçunu katıp yine çırpın.Un,kabartmatozu ve vanilyayı eleyerek karışıma ekleyip çırpıp yağlanmış büyük kare borcama dökün 170 derecede pişirin.Ben 40 dakika pişirdim ,keke bıçak batırdım baktım bıçak temiz çıkıyor fırından çıkardım.Kek ılınınca bir bardak süte iki tatlı kaşığı şeker koyup iyice karıştırın ve kekin her yanını ıslatın.Diğer tarafta kremayı hazırlayın bunun için derin bir kaba un,nişasta ve sütü koyup mikserle çırpın prüssüz olunca karışımı tencereye alıp kaynayana kadar pişirin.Kaynayınca altını kapatıp soğutun içine bir poşet kremşanti katıp çırpıp kekin üzerine döşeyin.Bir iki saat buzdolabında bekletip toz fıstıkla süsleyip servis yapın.Afiyetolsun.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler