SÜTLÜ PATLICAN SALATASI


Herkese merhaba

Yine tarifini kardeşimin öğrendiği benim yaptığım bir salata tarifi ile geldim.Ben iki patlıcan ile çok az bir salata yaptım dört kişilik oldu ,siz kişi sayısına göre ölçüleri çoğaltabilirsiniz.Yılbaşı sofralarınıza değişik bir tarif isterseniz deneyebileceğiniz pratik bir salata kendisi.

MALZEMELER:

2 adet patlıcan
1 tatlı kaşığı tereyağ
4-5 yemek kaşığı sıvıyağ
1,5 yemek kaşığı un
1 su bardağı süt
1/2 çay bardağı çekilmiş ceviziçi
tuz
karabiber
kırmızı pul biber

YAPILIŞI:

Patlıcanları közleyip soyun.Ben közleme işlemini patlıcanlara fırça ile sıvıyağ sürüp fırına koyup 200 derecede yumuşayana kadar pişirerek yapıyorum.Çatalla kontrol edin yumaşadıysa tamamdır ,çıkarıp kabuklarını soyun bıçakla ufak parçalara bölün.Bunlar bir tabakta beklerken siz bir tencereye yağları koyun unu katıp biraz kavurun.Daha sonra içine patlıcanları atın yine bir kaç dakika çevirin sütü ekleyin bir taşım pişirip altını kapatın tuzunu baharatlarını ekleyin ceviziçini katın bir güzel karıştırıp servis tabağına alın.Kırmızı pulbiber ve ceviz ile süsleyin.Eğer patlıcanlar pürüzsüz olsun lif lif ağzıma gelmesin derseniz pişirme işleminden sonra cevizi katmadan blenderdan çekebilirsiniz.Afiyetolsun.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler