BEZELYE ÇORBASI

Herkese merhaba
Yoğun ve yorucu günler geçirdim ,iş yoğunluğu, gezmeler derken hazırda bekleyen tarifleri bile verecek zaman bulamadım.Haftasonunu İzmirde geçirdim dönünce yoğun bir haftaya başladım.
Geçen hafta davet üzerne gittiğim hobimle lezzet okulunda pişirdiğimiz bezelye çorbasının tarifini vermek ancak bu gün kısmet oldu.Tavsiye ederim harika oldu bezelyeden bu kadar güzel bir çorba olacağını hiç tahmin etmemiştim.

MALZEMELER:

400 gr.kadar bezelye
1 adet kurusoğan
2 diş sarımsak
1,5 yemek kaşığı un
1/2 kutu krema(200ml.lik olanın yarısı)
1 yemek kaşığı tereyağ
1 /2 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı beyaz şarap
1 adet knor bulyon
5 su bardağı tavuk suyu
çok az tuz
karabiber

YAPILIŞI:

Yağları tencereye alın kuru soğanı minik küpler halinde doğrayın ,sarımsaklarıda minicik minicik doğrayın bir iki dakika kavurun.Unu katın,krema ekleyin karıştırın ,tavuksuyu ve bulyonu ekleyin,bezelyeleri ekleyip çok az tuz (bulyon tuzlu olduğu için tuzu az katın),karabiber katıp şarabı koyup pişmeye bırakın.Bezelyeler pişince blenderden çekip servis kaselerine alın.Kıtır ekmekle kırmızıpulbiberle süsleyip servis edin.Afiyetolsun.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler