Mürdüm Erikli Kek



Mürdüm Eriğinin Yeri bende bambaşkadır nedense! Diğer Eriklere nazaran pek bir severim kendilerini.
Şu sıralar çok çok fazla evde kalamadığımız için dolapta duran eriklemizi dün akşam jet hızıyla girdiğim mutfağa bozulmaktan kurtardım çok şükür.

Abartmıyorum ama ortaya şahane bir kek çıktı.Benden söylemesi :)
İnanmayan varsa iş yerimdeki arkadaşlarımla irtibata  geçebilirler :)







MALZEMELER;
  • 3 Adet Yumurta
  • 1 Su bardağı Şeker +1Çorba kaşığı tabana serpmek için.
  • 1Su Bardağı Süt
  • 3 Yemek kaşığı Tereyağ
  • 2 Su bardağı Un
  • 1 pk kabartma Tozu- Vanilya
  • 1/2 Kg Mürdüm Eriği

YAPILIŞI;
  1.  Yumurtayı, Tereyağını ve şekerikrema kıvamını alıncaya kadar çırpıyoruz.
  2. Sütü ekleyip karıştırıyoruz.
  3. Ardından Unu , Kabartma tozunu ve vanilyayı ekleyip karıştırıyoruz.
  4. Yağlı kağıt serilmiş  kelepçeli kalıbımıza 1 Çorba kaşığı toz şekeri serpiyoruz.
  5. Erikleri dilimleyip, şeker serptiğimiz kalıbın içine diziyoruz.Kek hamurunuda eriklerin üzerine döküp, 175 derecelik ısıtılmış fırında  pişisiyoruz.
  6. Kürdan yardımı ile pişip, pişmediğini kontrol edebilirsiniz.
Afiyetler Olsun...
 
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler