PRENSESİM 5 YAŞINDA:) VE SOSİSLİ KURABİYELER



Daha öncede bir kaç kez bu blogun kuruluş amacını paylaşmıştım sizlerle.Blogum kızıma hazırladığım bir tarif defteri.İleride ona annesinden güzel bir hatıra olacak inşallah.İşte benim güzel prensesimin geçtiğimiz günlerde doğum günüydü.Kendisi artık 5 yaşında minik bir hanımefendi:)Mutfağada en az annesi kadar meraklı.Ara ara minik önlüğünü takıp bana yardım bile ediyor:)Burasınında kendinin olduğunun farkında lezzete dair benim deyip geziyor ortalıkta:)oyun hamurundan yemekler yapıp hadi fotoğrafını çekelim lezzete daire gönderelim diyor tipik blogger kızı:)))


İyi ki doğmuşsun  güzel kızım iyiki bizim kızımızsın...Hayat karşına hep güzellikler çıkarsın, hayırlı uzun bir ömrün olsun inşallah...
Bu yıl aile arasında ve okulda olmak üzere iki doğum günü yaptık.Pastalarımız her zaman ki gibi annesinden:)

 Okulda ki doğum gününde çocukların  çok sevdiği sosisli kurabiyeleri hazırladım.Pastanelerde satılan kurabiyelerden farkı yok.Zeytinliside çok güzel oluyor fakat ben çocuklara hazırladığım için sosisli tercih ettim.Siz kendi damak zevkinize göre iç malzemesini ayarlayabilirsiniz.



SOSİSLİ KURABİYE
  • 250 gr margarin(ben sana hamur işi kullandım)oda sıcaklığında
  •  1 yumurta
  • 1 yumurta sarısı (üzeri için) 
  • 50 ml sıvı yağ
  • 1/2 su bardağı yoğurt
  •  1tatlı kaşığı tuz
  •  1 çorba kaşığı şeker
  •  1 paket kabartma tozu
  •  aldığı kadar un(yaklaşık 4-5 su bardağı un kullandım)
                  iç malzemesi için ;sosis



 Hazırlanışı;
Tüm malzemeleri güzelce karıştırıp kulak memesi kıvamında bir hamur hazırlıyoruz.Hazırladığımız hamuru strece sarıp yaklaşık yarım saat buzdolabında dinlendiriyoruz.Hamuru merdane yardımıyla açıyoruz varsa minik bir kalıpla kareler kesiyoruz kalıbınız yoksa bıçak yardımıyla kareler kesebilirsiniz kalıp kolaylık sağlıyor şekil vermekde.Kestiğimiz karelerin içine minik sosis parçaları yerleştirip çarpraz gelecek şekilde iki ucu birleştiriyoruz.
üzerine yumurta sarısı sürüp 170 derecede önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
Bu malzemeden yaklaşık iki fırın tepsisi kurabiye çıkıyor.
Denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun :)
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler