Aycan'ın Mutfağı 1 Yaşında & Çökelikli Börek

Zaman su gibi akıp gidiyor değil mi?
Daha dün gibiydi sanki bloğumu açtığımda. Geçen sene bu günlerde ben, yemek sitelerinde fink atarken benim mutfağı ne denli sevdiğimi bilen sevgili arkadaşım Ufuk'un sayesinde  amatör olarak blog hayatına adımımı atmış bulundum.Ve o gün bu gündür de zevkle ve istekle günden güne mutfak arşimi genişletmeye çalışmaktayım.Hey gidi günler heyyyyy nasıl da geçti bir yıl.Onu bunu bırakında  düğünüme bile 2 ay kaldı Abooooo......

Blog hayatına girmem bende çok şeyleri değiştirdi. En önemlisi de sizin gibi değerli ve güzel dostlar ,arkadaşlar bulabildim. Ve sayenizde mutfakla, iyice haşır neşir olup beni evliliğe iyice hazırlamış oldunuz Dostlarım.

Desteklerinizi esirgemeyip, beni  ziyaret eden bütün  misafirlerime,arkadaşlarıma, Dostlarıma  teşekkürleri bir borç biliyorum.

Bugün sizlere  pazar günü Annem ve  sandıkta görevli bulunan arkadaşları için yaptığım  böreğimi sunacağım...




MALZEMELER;

  • 12 Aadet baklava yufkası
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1/2 kg Çökelik
  • tuz, karabiber,Pulbiber
  • 1 adet yumurta sarısı

Yapılışı;
  1. 1 adet bakalava yufkasını alıp, sıvı yağı fırça ile yağlayıp,bir adet daha yufkayıp üstüne ekleyip, tekrar yağlıyoruz, yufkanın son katında da aynı işlem yapılır.
  2. Yağlanan yufkaların 3.katına  çökelikleri her tarafına  ekleyip, çok sıkı ve gevşek olmayacak şekilde rulo  yapılır.
  3. Rulo yapılan yufkaları 4 eşit şekilde kesiyoruz.
  4. Altı yağlanan  tempimize  börekleri dizip,  sıvıyağ ile karıştırılan yumurtanın sarısını sürüp, çörekotu ve susam ekliyoruz.
  5. 175 derecede 30 dk pişiriyoruz.
Afiyetler Olsun...
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler