Asure

Gectigimiz hafta yaptigim asure nin tarifini daha fazla egcikmeden yayinlamak istedim.
Sevilen geleneksel bir lezzet. Arkadasliga ,dostluga ve paylasima tesvik eden bir gelenek tatlimiz.
Ben olcu kulanmadim, evde ne varsa onunla yaptim. Yanilmiyorsam asurenin temelide bu.


MALZEMELER
Bugday
Nohut
K.fasulye
Pirinc
Seker
K.incir,
K, kaysi
Elma
Portakal kabugu
Susam
Ceviz
Badem
Fistik
Tarcin
Nar

YAPILISI
Aksamdan ayri ayri islatigim, bugda, nohut ve fasulyayi yikayip duduklu tencerede hepsini birden harsladim. Harslanan bugdaya, pirincide ekleyip az daha pisirdim .Elma ve postakal kabugunu ekledim ( p.kabuklarini minik dogradim once cezvede acisi gitmesi icin hafif harsladim). Ufak dogradigim ,kuru kaysi ve kuru inciride ekledim.10 dakika sonra sekerini ve 1 cimdik tuz ilave ettim .Sekeri eridikten sonra, ceviz ,susam, badem ve fistigi bir tavada kavurup asureye ilave ettim.Tadini kontrol etiktan sonra kaselere paylastirip uzerini hindistan cevizi ve narla susledim.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler