ISPANAKLI PUF KEK



Ben kimim?
Ben aslında şanslı hemde çok şanslı biriyim...
Tam on üç yaşında bir delikanlının ve küçük bir prensesin annesiyim...
Ben dünyanın en iyi kalpli birinin hayat arkadaşıyım...
Herşeyimi paylaştığım bir annem var .Şu anda hayatta  olmasada, evlatları için herşeyin iyisini isteyen fakat evlatları tarafından hiç anlaşılmamış (belki artık anlamışlardır)ama benim yüreğimde kocaman bir yeri olan babam var.
Başımı sokucak bir evim sıcak bir tas çorbam var ...
Mutluyum, huzurluyum ,sağlıklıyım çok şükür 
Daha ne istenirki bu hayattan ?
Oğlumun doğduğu gün dün gibi aklımda hala ilk kucağıma aldığımda gözlerime bakışı ...
Ne kadar çabuk geçiyor zaman...
İlk göz ağrım derler ya benimde ilk göz ağrım oğlum anneliği ilk onda tattım.Onunla çocuk oldum güldüm ağladım.
Daha dün beraber oyunlar oynuyorduk. 
şimdi koca bir delikanlı ...
Bizi şimdiye kadar hiç üzmedi kırmadı .
 Rabbim hepimizin evladını hayırlı evlatlar eylesin inşallah ...

Blogumdaki değişikliği farketmiştirsiniz heralde bu değişiklik bana oğlumun hediyesi benimde ona hediyem bu minik ıspanaklı puflar tabi birde fenerbahçe formalı doğum günü pastası :) pastanın tarifini daha sonra vereceğim...





Ispanaklı puf kek  için gerekli malzemeler

kek için
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı ince çekilmiş ıspanak
  • 2 su bardağı un (miktar kıvamına göre değişiyor)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
kreması için
  • 4 su bardağı süt 
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı nişasta 
  • 5 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 yemek kaşığı margarin



Hazırlanışı
  • Yumurta ve şeker köpük köpük olana kadar güzelce çırpılır.
  • Sıvı yağ ve temizlenmiş robotton geçirilmiş ıspanaklar ilave edilip tekrar çırpılır.
  • Sırasıyla un ,kabartma tozu ve vanilya ilave edilir karıştırılır.
  • Yağladığımız yuvarlak tepsiye (borcamın en büyük boyu bu hamur için uygun) hamuru yayıp 180 derecede pişirilir.
  •  margarin hariç  krema için gerekli tüm malzemeleri bir tencereye alınır.Karıştıra karıştıra pişirilir.Kremanın kaynamasına yakın margarini ilave edlir.Biraz ılınınca 10 dk kadar mikserle çırpılır.
  • Hazırladığımız kekten bir su bardağı yardımıyla yuvarlak parçalar elde ediyoruz.Bu parçaları kremaya buluyoruz.Kekin kenarlarından artan parçaları elimizle ufalayıp üzerlerine serpitiriyoruz.
  • Kremanın kıvamı koyu olursa biraz sütle açabiliriz.Yada bu krema yerine hazır krema veya puding kullanabiliriz.
afiyet olsun...


Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler