PUF PASTA

Tarifini  bir arkadaşımdan aldığım  ve ilk defa denememde çok beğenilen puf pastanın dün akşam 2. denemesini aldım.
İlk yaptığımda teyzem benden rica etmişti cumartesi günü  misafirlari için yapmamı.
Yoruldum ama yine değdi.Son yaptığım gerçekten çok güzel oldu.



MALZEMELER;
  • 4 Yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı soğuk demli çay
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 2,5-3 su bardağı un
  • Yarın paket kabartma tozu (Aldığım tarifte kabartma yoktu).
KREMASI;
  • 1 Kg süt
  • 3 fincan un (Bence krema için 3 fincay un çok geliyor.Ben 2 fincan un kullandım)
  • 3 Fincan şeker (Şekeri de 2 fincan olarak kullandım)
  • 1 paket damla sakızı
  • Yarım paket sana yağı

YAPILIŞI;

Yumurta ve şekeri köpük haline gelinceye kadar çırptıkdan sonra,  demli soğuk çayı,yağı ve tarçını karıştırdıkdan sonra, unu, kabarma tozunu ekleyip 180 derede ısıtılmış fırında pişmesini bekliyoruz.
Kek pişdikten sonra,su bardağı ile halkalar halinde kesip  iyice soğumaya bırakıp kremasını yapmaya başlıyoruz.
Kekten arta kalan kek parçalarını rondodan çekip,bir kaseye alıyoruz.

Krema yapılışı;
aldığım tarifta önce yağ eritip daha sonrasında unu kavurup süt ilave ediliyordu.Benim dün yaptığımda  un,şeker ve unu kaynayıncaya kadar tencerede karıştırdım.Kaynayan kremaya önce damla sakızını daha sonra yarım paket sana yağını ekleyip ,ocağın altını kapadım. Bu krema daha güzel oldu.

Kremayı 10 dk mikrse çırpıyoruz.
Halka halinde kesilen kek parçalarının üzerine 1 çorba kaşığı kremayı  ekleyip, üzerine rondodan çekilen kek kırıntılarınıda  ekliyoruz.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler