BARBİE PASTA



İlk baktığımızda yapımı oldukça zor görünsede aslında çok kolay ve süslemesi çok zevkli tadıda bir okadar güzel bir pasta barbie pasta ...


bu pastayı kızımın 2. yaş doğum günü için yaptım aslında şeker hamuruyla kaplamayı düşünüyordum ama şeker hamuru çok tatlı olduğu için vazgeçtim süslemekte tercih size kalmış ister şeker hamuru kullanın isterseniz pasta kreması yada krem şanti...
MALZEMELER

KEKİ İÇİN
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
KREMASI İÇİN
  • 3 su bardağı süt
  • 6 yemek kaşığı şeker
  • 5 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı hindistan cevizi
  • 1paket vanilya
  • mercimek tanesi kadar damla sakızı
  • 50 gr margarin
  • 1-2 adet muz
  • keki ıslatmak için 1 su bardağı süt
YAPILIŞI
Yumurta ve şekeri köpük haline gelene kadar çırpıyoruz.
yağ,kakao .un ve enson olarak kabartma tozu vanilyayı ekleyip güzelce çırpıyoruz.
yağlanmış yuvarlak bir tepsiye (çok büyük olmasın) hamuru döküyoruz
175 derecede pişiriyoruz.
kekimiz pişerken kremasını hazırlayabiliriz
muz ve margarin hariç tüm malzemeleri tencereye koyup orta ateşte karıştıra karıştıra pişiriyoruz kaynamaya başlayınca margarini atıp içine karıştırmaya devam ediyoruz eğer topaklanırsa mikserle güzelce çırpıyoruz en son muz dilimlerini koyuyoruz içine ve soğumaya bırakıyoruz.
soğuyan kekimizi ortadan ikiye bölüyoruz.
derin bir kaseye dikkatlice yerleştiriyoruz.kasemizin kekimizi boyutlarında olmasına dikkat ediyoruz.
içine yaptığımız kremayı döküyoruz.
diğer kek parçasını üstüne kapak gibi kapatıyoruz.
üstüne ve kenarlarına 1 su bardağı sütü gezdiriyoruz.
buzdolabında 1 gece bekletiyoruz bu keki yoksa parçalanır kaseden çıkarken.
1 gece dolapta beklettiğimiz kekimizi düz bir tabağa ters çeviriyoruz kek kendi yavaş yavaş kaseden çıkıp tabağa düşüyo endişelenmeyin 15 dk gibi bekleme süresi olabilir .
daha detaylı yapılışını buraya tıklayarak arzumcumun blogundan bulabilirsiniz .
pastamızın süslemesi yine size kalmış ben krem şantiyle kapladım üstünede çilekli krem şantiyle süs yaptım .
bebeği pastanın üzerine oturtmak için bebeğin bacaklarını çıkartıp alt kısmını streç filmle kapladım hijyen bakımından :)
sonra yavaşça pastanın ortasına hafifçe bastırarak yerleştirdim .
bu pastayı yaparken arzumcumun blogundan çok faydalandım ozaman blogum olmadığı için yapılışını resimleyemedim bir dahaki sefere mutlaka resimleri daha iyi anlatım için ...
AFİYET OLSUN...

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler