ALİNAZİK

Mutfakta alinazik yapmaya uğraşırken kızım Defne yine her zamanki gibi geldi ve ''anne ne yemeği yapıyosun?'' dedi.Alinazik dediğim zaman o kadar güldü ki ''hiç böyle yemek adı olur mu?''dedi.Çocuk aklı tabii ama haksız da sayılamz yani.İsmini ilk duyduğumda ben de şaşıranlardanım.

Henüz 5.5 yaşında olan kızımın da gülmesi ve bana inanmaması çok normal.Defne'den bahsetmişken canım kızım mutfağa inanılmaz ilgili.Hiç bana çekmemiş yani.Ben evlenene kadar mutfağa ilgi duymazdım hiç.Annem ne çok kızar söylenirdi.Ama neyse ki korktuğu başına gelmedi.

Kızım ise yanımdan hiç ayrılmaz özellikle hamurişleriyle uğraşırken.Hatta ufak ufak bana akıl bile verir.''şunu şöyle yap bunu böyle yap ''diye.Bloğumun adı boşuna defneylebirlikte değil yani.Gerçekten defneylebirlikteyiz mutfakta!!!Bu sabahta baktım kalkmış kahvaltı hazırlıyor.Aman Allahım dünyalar benim oldu.Bir anne daha ne ister ki..İnşallah büyünce de böyle olmaya devam eder.Annesinin bitanesi....

Gelelim yemeğimize.Patlıcanı çok seviyorum zaten.Patlıcan,kıyma ve sarımsaklı yoğurdun mükemmel bir uyumu Alinazik.


MALZEMELER;

2 orta boy patlıcan,

300 gr az yağlı kıyma,

2 adet domates,

1 tane kuru soğan,

4 adet yeşil biber,

3 diş sarımsak,

300 gr yoğurt,

tuz,karabiber,pulbiber.



HAZIRLANIŞI:

Patlıcanları,domatesleri(ortadan ikiye kesip) ve 2 biberi fırında közleyelim.Tabii önce patlıcanları közleyelim çıkarmaya yakın domates ve biberi koyalım fırına ki domates ve biberler yanmasın.

Közlenen patlıcanların kabuklarını soyup temizleyelim.

Kuru soğanı ve biberi yemeklik doğrayalım.Tavaya sıvı yağ koyup kıymaları hafif kavuralım.Ardından soğanı ve biberi de ekleyip iyice kavuralım.Ocaktan inmeye yakın tuz,karabiber ve pul biberi de ekleyip ocağın altını söndürelim.

Sarımsakları soyalım ezelim ve yoğurda ekleyelim.

Közlenmiş patlıcanları doğrayalım.Servis tabağına alalım.Üzerine sarımsaklı yoğurdu dökelim.En üste de kıymamızı ekleyelim.Közlenmiş domates be biber ile süsleyip sıcak sıcak servis yapalım.


(Resim hiç güzel çıkmadı,bir daha yapınca resmi yenileyeceğim artık.)
İşte yeniledim.Ama bu kez patlıcanı yoğurtla karıştırdım ve etle denedim..

AFİYET OLSUUUN...
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler