KAKAOLU ÇİKOLATALI MUFFİN


Muffinleri çok seviyorrum.Böyle yumuşacık pufuduk olanlarını.Bir kaç muffin denemem olmuştu ancak hiçbiri istediğim gibi olmamıştı.Bu yüzden de yayınlamadım tabii.Bu günkü yaptığım muffinler ise yumuşacık bildiğin pamuk gibi oldu.Tarifin orjinali Devletşah'tan.Ama ben süt yerine meyvesuyu kullandım,margarin yerine tereyağı kullandım.Bir de en üste bitter çikolata ekledim.
Sonuçta çocuklarla birlikte bayıla bayıla yedik.İçindeki bitter parçaları da muffinin lezzetine lezzet katmıştı.Hiç terddüt etmeden yapabilirsiniz bence.Sonucun memnuniyet verici olacağına garanti veriyorum.



Bir de şimdiye kadar resimlerimi hep telefondan çekmiştim.Evdeki makineyi kullanmayı düşünmemiştim pek ama gerçek bir fotoğraf makinesi ile çekince çok pişman oldum telefonla çektiğime.Üstteki tek resim telefonla çekildi mesela.Diğer resimlerle karşılaştırıldığında bugüne kadar ki yaptığım vahim hata ortada..Nedeni üşengeçliğim tabii.Telefondan çekip pc ye yüklemek hep daha kolay gelmişti.Neyse olan oldu artık.Resimler bundan böyle daha güzel olacak.


MALZEMELER:
2 yumurta,
200 gr erimiş tereyağı,
1 su bardağı kayısı suyu(siz sütte koyabilirsiniz ya da istediğiniz çeşit bir meyve suyu.)
1.5 su bardağı toz şeker,
3 su bardağı un,
6-7 kaşık kakao(ben ölçü kulanmadım.)
1 pk kabartma tozu,
1 pk vanilya,
bitter çikolata.
YAPILIŞI:
Tereyağını eritiyoruz.Şekerle birlikte bir kaç dk çırpıyoruz.Yumurtaları ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.Kayısı suyunu ekliyoruz ve tekrar çırpıyoruz.Daha sonra kakaoyu ekleyip yine çırpıyoruz.Unu,kabartma tozunu ve vanilyayı da karışıma ekleyip oldukça yavaş bir şekilde karıştırıyoruz.Bu aşamadan sonra fazla çıpmamaya dikkat etmemiz gerekiyor.Çırpma işi bitince karışımı muffin kalıplarına paylaştırıyoruz.Bitter çikolatayı küçik küçük parçalayıp muffinlerin üzerine yarısı keke batmış şekilde koyuyoruz.Çikolata muffinlerin üzerinde görünmeli.
Fırını 160 dereceye ayarlayıp ısıtıyoruz.Muffinleri fırına koyuyoruz.15-20 dk kadar pişiryoruz.Bu arada fırının kapağını hiç açmıyoruz.
15 dk.nın sonunda muffinleri fırından çıkarıp sıcağı çıkınca browni reklamındaki kız gibi yiyoruz.İçindeki erimiş çikolatanın ağzınızın kenarlarına bulaşmasına izin veriyorsunuz.Tadı böyle çıkıyor.
AFİYET OLSUN...
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler