Armut Püreli Kek

Geçtiğimiz ay bu keki bir hastaya yaypıp götürüp orada da fotoğrafını çekmiştim telefonumla..)Keki, evden çok acele ile çıktığımızdan, üzerine dökülecek sosu da oraya götürüp, servis ederken kek dilimlerinin üzerine kaşıkla gezdirmiştim..Önce bir kişi minicik bir dilim alayım dedi, ve arkasından bir dilim daha alabilir miyim biraz büyük olsun deyince, kek anında bitivermişti..Ben tadını bilmiyorum merak bile etmemiştim o an,şimdi baya merak ediyorum..))

Elma Püreli Kek

Malzemeler
4 yumurta
1/2 su bardağı şeker
1 paket vanilya
minicik tuz
100 gr yumuşak tereyağ
1 çay bardağı badem tozu
3-4 damla rum esansı
1/2 su bardağı yoğurt
1/2 su bardağı krema
2adet olgun armut rendesi
150 gr eritilmiş sütlü çikolata
1,5 su bardağı un (biraz daha fazla kullandım)
1 paket kabartma tozu

Armut Püreli Kek

Hazırlanışı

Krema ile çikolata benmari eritilip bekletilir.İçersine rum esansı dökülür.

Yumurtalar,şeker,vanilya,tuz iyice çırpılır.Yoğurt eklenip çırpılıp ardından badem tozu eklenir.

Çikolata ve armut karıştırılıp karışıma dökülüp çırpılıp ardından un eklenir.Karışım yağlanmış kek kalıbına dökülüp ısınmış fırında yaklaşık 30 dk kadar pişirilir.

Piştikten sonra tel üzerine alınıp havalandırılır.Servis ederken sos veya krema ile servis edilir. (benim sosum yurt dışından gelmişti.)

Not:Kek içersinde meyve püreleri olunca dokusu çok farklı oluyor..Bunu yaptığım keklerde mutlaka görüyorsunuzdur..Tıpkı bu kekte olduğu gibi..)Afiyet şeker olsun sizlere.!
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler