BADEM AROMALI TARÇINLI KURABİYE

2010'un ilk yazsını,ilk tarifini yazıyorum.Bu arada blog dünyasına gireli de tam 4 yıl olmuş.Zaman akıp geçmiş.Umarım bu yıl hepimiz için güzel geçer,yeni umutlar,yeni başlangıçlarla dopdolu mutluluklarla yaşanır.
Yaşanır derken sevgili Filiz (Filizcelezzetler)bana GÜNEŞIŞIĞI ödülünü layık görmüş.Gerçekten de iyi bir başlangıç oldu.Kendisine çok teşekkür ediyorum,ben de sevgilerimi yolluyorum.

Tarçınlı kurabiyeyi ilk kez canım arkadaşım Aslı'da yedim ilk kez.Aslıcığım da pek beceriklidir hani!O üşenmemiş ve çok minik yapmıştı ama ben üşendim!!Okuldan gelip yemekle uğraştıktan sonra birden bire o tadı damağımda kalan tarçınlı kurabiyeden yapmak istedim.İstedim de biraz büyükçe yaptım.Bir de asıl tarifte margarin vardı ama ben tereyağı kullandım,Sinangilin badem aromalı kek unu ile yaptığımdan (kabartma tozu içinde) kabartma tozu da kullanmadım.İnanılmaz lezzetli oldu.Bundan sonra sık sık yapacağım sanırım.


BADEM AROMALI TARÇINLI KURABİYE




MALZEMELER:
200 gr oda sıcaklığında tereyağı(1 pk margarin de olur.)
1 su bardağı nişasta,
4 su bardağı Sinangil badem aromalı un(tabii ki normal unla da olur.)
1 çay bardağı sıvı yağ,
3 tepeleme yemek kaşığı şeker,
1 pk vanilya,
kabartma tozu(ben unun özelliğinden dolayı kullanmadım.
ÜSTÜNE SERPMEK İÇİN;
1-2 yemek kaşığı Tarçın,
1 tatlı kaşığı şeker.

HAZIRLANIŞI:
Bütün malzemelerimizi yağurma kabına alıyoruz.(Unu yine de azar azar dökmekte fayda var ama!)İyice yoğuruyoruz.Yumuşak ele yapışmayan bir hamur elde ettikten sonra elimizle şekil veriyoruz,yağlı kağıt serilmiş tepsiye diziyoruz.170-180 derecede önceden ısıtılmış fırında hafifçe pembeleşene kadar pişiriyoruz.Fırından çıkar çıkma henüz daha sıcakken tarçın ve şeker karışımını üzerine serpiyoruz.
AFİYET OLSUUUN.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler