HÜNKARBEĞENDİ

Hünkarbeğendi gerçekten de göz dolduran bir ana yemek.Gerçi ben beşamel sosu sevmediğimden hiç tadına bakmadım ama eşimin yemeği yerken verdiği tepkiden hünkarlara layık bir yemek olduğunu anlıyorum.Misafire yapılabilecek,pek çok övgüyü birden toplayabileceğiniz üstelik yapması oldukça da kolay bir yemek.

MALZEMELER:
yarım kg et,
4 adet közlenmiş patlıcan,
2 rendelenmiş domates,
2 adet yemeklik doğranmış soğan,
1 çorba kaşığı tereyağı,
1,5 yemek kaşığı un,
1,5 su bardağı süt,
kekik,karabiber,tuz.
HAZIRLANIŞI:
Kuşbaşı doğranmış etleri düdüklüde pişiriyoruz.Patlıcanları közleyip(ben yazdan közleyip buzluğa atmıştım.)soyuyoruz ve incecik kıyıyoruz.
Soğanları sıvıyağda kavurup,rendelenmiş domatesi ekliyoruz.Biraz çevirdikten sonra düdüklüde pişmiş etlerimizi ekliyoruz.Tuzunu be baharatları ekleyip altını kapatıyoruz.
BEŞAMEL SOS HAZIRLAMA:
Ayrı bir tencerede unu tereyağında biraz kavurup sütü ekliyoruz.Bir çimdik tuz atıyoruz.Sürekli karıştırıyoruz.Koyu bir kıvam aldığında közlenmiş kıyılmış patlıcanları beşamel sosa ekleyip karıştırıyoruz.Altını kapatıp servis tabağına alıyoruz.Etleri resimde görüldüğü gibi biraz ortaya biraz kenarlara yerleştiriyoruz.Yemek aynı zamanda göze de hitap etmeli.Yanında pilav ve turşu,önden sıcacık bir çorba ile servis ediyoruz.
AFİYET OLSUN...
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler