Bildiğimiz Kek İşte!

Yaklaşık 2 ay önce W.Sonoma'dan mail gelince, bu kalıba aşık olmuştum adeta..Önce nerelerde satıldığını araştırdım..Farkettim ki, sadece Williams satıyor..Biraz zaman geçip internete düşmesini beklemekten başka yapacak bir şey yoktu..Ya da Amerika'dan gelen bir tanıdığı bulmak gerekirdi..Her gece kalıbı seyretmekten şaşı oldum adeta..Arada rüyalarıma girdiği de oluyordu..

Derken; o güzel gün geldi çattı..

Evet evet,kuzen Amerika'dan izin için geliyordu..Hemen kenidisini arayıp bagaj(kilo) durumunu test ettim..Sonuç mükemmel..hemen ardından adrese Williams'dan kalıbı kargo etmek kaldı..Ve;gördüğünüz gibi kalıbım elime geçti,ilk kekimi yaptım..Her daim olduğu gibi yine sorunsuz çıktı ve beni şaşırtmadı..Tek sorunum,gece olduğu için fotoların iyi çıkmaması..

İçlerinden en iyi çıkmış fotoları sizlerle paylaşıyorum..

İyi seyirler arkadaşlar..))
Elmalı portakallı Haşhaşlı Kek
Malzemeler
4 yumurta
1 su bardağı şeker
minicik tuz
1 paket vanilya
100 gr tereyağ
250 ml süt
1 yemek kaşığı esmer şeker
3 yemek kaşığı haşhaş
1 portakal kabuğu ve suyu
1 elma rendesi
3-4 damla limon esansı
1,5 çay bardağı fil dişi
2,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
Elmalı portakallı Haşhaşlı Kek
Hazırlanışı
Şeker,yumurtalar,tuz,vanilya 3-4 dk çırpılır.

(yağ eritilirken,içersine süt ve esmer şeker eklenip bir taşım kaynatılıp ılıtılacak.)

Ardından diğer malzemeler teker teker eklenip çırpılır.

Son olarak un ve kabartma tozu eklenip çırpılır.

Yağlanmış kek kalıbına dökülüp 45-50 dk pişirilir.

Piştikten sonra tel üzerinde havalandırılır.

Üzerine şerbetli su veya kayısı reçeli sürülüp servis edilir.
Elmalı portakallı Haşhaşlı Kek
Afiyet şeker olsun sizlere.)
Kalıplarım

Not:Kalıbımla ilgili bilgiler burada..
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler