ÇAYLI (ISLAK)KEK

Çayı çok severim ama bu güne kadar hiç çaylı kek yapmamıştım.Haftasonunda misafirlerim olunca çaylı kek yapayım dedim.Epey bir tarif araştırdım ve portakal ağacının tarifinde karar kıldım.Kendimden de bişeyler ekleyince ortaya nefis bir kek çıktı.



MALZEMELER:
3 yumurtanın sarısı,
2 su bardağı toz şeker,
1 su bardağı soğuk demli çay,
1 su bardağından biraz az sıvıyağ,
1 paket kakao (25gr'lık),
2,5 su bardağı Sinangil Sade Kek Unu
1 paket vanilya,
1 paket kabartma tozu(ben kullanmadım),
1 avuç bütün kavrulmuş fındık,iri kıyılmış ceviz,
1,5-2 çay bardağı süt,
hindistan cevizi.

HAZIRLANIŞI:
Yumurtanın sarıları ile şekeri iyice çırpıyoruz.Daha sonra demli soğuk çayı,kakaoyu ve sıvı yağı ekleyip karıştırıyoruz. Bu karışımdan bir su bardağından bir parmak az ayırıyoruz.Unu,vanilyayı ekleyip karıştırıyoruz.Sinangil kek ununda kabartma tozu olduğundan ben kabartma tozu kullanmadım.Siz normal un kullanırsanız kabartma tozunu ekleyin.Kıvamına göre 2-3 çay bardağı süt ekleyin.Son aşamada bütün kavrulmuş fındık ve cevizi ekleyin.Yağlanmış dikdörgen veya kare fırın kabına karışımımızı ekleyelim.Ben üzerine ekstra olarak yine bütün fındık koydum.Daha sonra önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında 35 dk kadar pişirin.Çıkarmadan kürdan testini yapın.Çıkardıktan sonra pek çok yerinden kürdanla delin.Ayırdığıöız karışımı üzerine dökün.Biraz dinlendikten sonra hindistan cevizi serpip serviss edebiliriz.

Sinangi kek unuyla kabartma tozu kullanmadan o kadar çok kabardı ki ''yeter artık kabarma''dedim.Ve resmini çekip sizinle paylaşmak istedim.

Bu da sosunu döktükten sonraki hali.Üzerindeki sos çikolata sosu değil,karışımdan ayrılan.İyi haftalar diliyorum şimdiden...
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler