DOLGU KREMALI CEVİZLİ LİMONLU KEK

Geçenlerde Sinangil'in bana denemem için gönderdiği limon aromalı kek unundan bir kek yaptım.Tamamen doğaçlama bir kek olduğunu söyleyebilirim.Limon aroması gerçekten hissediliyor.Limon eklemeden limonlu kek yapmış oluyorsunuz.Ayrıca kabartma tozu da kullanamaya gerek olmadığı yazıyordu.Biraz da çekinerek kabartma tozu eklememiştim ama inanılmaz kabardı.Resimde de görülüyor zaten.Kek çok yakın bir arkadaşım için yapmıştım.Onların yanında aceleye geldi ve resimler hiç güzel çıkmadı.Ama tadının nefis olduğunu söyledi arkadaşım.Ben minicik bakabildim tadına akşamları yemediğim için..


MALZEMELER:
3 adet yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1,5 su bardağı sıvıyağ
2 çay bardağı süt
2.5 su bardağı Sinangil limon aromalı kek unu,
üzeri için ceviz
ARA KATI İÇİN:
Hazır dolgu kreması(siz isterseniz kremayı kendiniz yapabilirsiniz.)
ÜZERİ İÇİN:
Hazır çikolata sosu.
YAPILIŞI:

Önce yumurtaları kırıp şekerle köpürene kadar çırpıyoruz
Üzerine sıvıyağ,sütü ilave ediyoruz.
Kek kalıbını(ben kelepçeliyi kullandım) margarinle iyice yağlıyoruz.
Tahta kaşıkla karıştırıp unumuzun yarısını yavaş döküyoruz.
Kremayı ilk katın üzerine ekliyoruz.
Kalan kek harcını da kremanın üzerine döküyoruz.
Üzerine cevizleri yerleştiriyoruz.
Önceden ısıtılmış 160 derece fırında 30-40 dk kadar pişiriyoruz.
Bu arada çikolata sosunu hazırlıyoruz.
Oda ısısında soğuduktan sonra kalıbından çıkarıp üzerine çikolata sosunu döküp serpip servise hazır hale getiriyoruz.
AFİYET OLSUN..
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler