Fındıkpare


Merhabalar..
Bu güzel cuma gecesinde istermisiniz ağzımız tatlansın.. Mis gibi fındık aroması damaklarımızda dağılsın, sonra tümm iliklerimize yayılsın..
Cevabınız evet ise buyrun fındıkpare' ye.
Şekerpare ve benzeri tatlıları yapmayı da tatmayı da çok seviyorum.. E havalar da soğudu artık şerbetli tatlıyı istiyor hem bünye hem aile :) Biz de yapıyoruz..
Bugün tatlı tarifi veriyorum çünkü ziyadesi ile mutlu bir gün yaşadım..Sevgili Tümaycığımın sebebi olup onu çok mutlu etmişim ve sesini işitme şansına eriştim bu birincisi, ikincisi de sevgili Banucuğumun sesini duymuş olmam..Her iki arkadaşımı da çok ama çok seviyorum.. İyi ki tanımışım onları ve tüm arkadaşlarımı..Evet bu kadar laftan sonra artık tatlıya geçelim efendim buyrun!!! Tarif dr. oetker vanilin poşetinden uyarlanmıştır..

Malzemeler:
125 gr. margarin
1 çay bardağı şeker
1 yumurta
1,5 çay bardağı ince dövülmüş fındık
1 çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağından dört parmak eksik irmik
1 pk. vanilin
2 su bardağı un (kıvama göre ilave olabilir)
Şerbet İçin:
1 lt. su
3,5 su bardağı tozşeker
3-4 damla limon suyu
Üzeri için:
1 yumurta sarısı
Fındık kırığı

Yapılışı:
Şerbet için; tozşeker, su ve limon suyu kaynatılıp soğumaya bırakılır.
Margarin erilip, soğutulur ve şeker ile iyice çırpılır. Üzerine yumurta, fındık,vanilin, sıvıyağ, irmik ve un eklenip yoğrulur.
Hamurun kıvamı çok yumuşak olursa biraz daha un ilavesi yapılabilir..
Elde edilen hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp yuvarlak şekillendirilir ve tepsiye sıralanır üzerlerine yumurta sarısı sürülüp çatalla çizilerek önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında kızarana kadar pişirilip soğuk şerbet ile şerbetlenir..
Şerbeti iyice çektikten sonra fındık kırıkları ile süslenip servis edilir..
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler