Hanım Düğmesi (Medine Gülü) Kurabiyesi :)

Merhabalar:)
mutlu haftasonları diliyorum tüm okuyucularıma, kardeşlerime, ablalarıma ve sevdiklerime :)
Havalar soğuyunca dışarı zar zor da olsa çıkan ben, genellikle vaktimi mutfakta geçiriyorum.. Kulağımda kulaklığım, Çıtır Galeta'm ile mesajlaşmalarım, unun, şekerin, vanilyanın kokusu, dokusu, sebzelerin rengi, tadı, hatta soğanın gözümü yakması bile mutlu diyor beni vesselam:)
Bloglarda da birbirinden güzel tarifler görüncee önlüğü takıp tezgaha geçmek kalıyor bana:)
İstermisiniz haftasonumuz şenlensin lezzetlesin?
Cevap EVET' se eğer, işte nefis bir kurabiye:)
Sevgili Aynur Abla' da gördüğüm harika kurabiyeleri hemen yapmak istedim. Kardeşimin kurabiye stokları bitmişti istek vardı:) İstek bahane aslında kurabiye pişirmek şahane olan:)
Neyse, kurabiyeleri yapmaya karar verdim..Yağımı yumuşattım içine yumurtaları kırdım, sıra kakaoya geldi bir baktım kavanoz boş, tamam dedim malzeme kutusuna baktım yedeği yok!! Daha geçen gün alışverişte almıştım herşeyi nasıl unuturum!!!! Unutmuşum!!! Tam cuma saatiydi biliyorum heryer kapalı!! Ne yapacaktım derken kutudaki bademli-çikolatalı puding gülümsedi bana:) Kafamda yanan ampülü yakaladım ve karışıma kakao ölçüsünde toz puding kattım:) İçindeki nişasta miktarını da düşündüm mısır nişastası miktarını 1,5 kaşığa indirdim:) Un aldığınca un şeklindeydi biliyorum ki bu ölçüden hoşlanmayan okuyucularım var:) Maksadımız hizmet olduğundan unu 250 ml. lik bardakla ölçtüm aşağı yukarı 4 su bardağı un eklenmiş oldu.. Ama yavaş yavaş ekleyin derim ben :)
İç malzemesi için de elmaları rendelemeyi tercih ettim:) Tarif ile ilgili notlarım bu kadar :)
Aynur Abla'cığıma tarif için bir kez daha teşekkür ediyor, evdekilerin beğenilerini de iletiyorum :) Sevgili Ablam nasıl yapmış bakmak isteyenler için tarif linki burada :)

Malzemeler:
2 adet yumurta
3 çorba kaşığı kakao
125 gr. yumuşak tereyağ
1 çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı tozşeker
1 pk. kabartma tozu
1 pk. vanilin
2 çorba kaşığı mısır nişastası
2 çorba kaşığı su
3,5 - 4 su bardağı un (kontrollü eklenecek)
Şerbeti için:
1 su bardağı su
1 tatlı kaşığı granül kahve
3 tatlı kaşığı şeker
İç Harcı İçin:
3 adet elma rendesi
5 çorba kaşığı şeker
1 çay bardağı ceviz
1 çay kaşığı tarçın
Üzeri için:
Glazür ve fıstık

Yapılışı:
Öncelikle iç harç için; elmalar rendelenip tavaya alınır, şekeri ve tarçını eklenerek kavrulur. Meyveler suyunu salıp çekince ocaktan alınıp soğumaya alınır.
Hamur için; Tüm malzemeler sırası ile yoğurma kabına alınır, en son un dikkatli olarak eklenerek hamur iyice yoğrulur. Özgün tarifte un aldığınca şeklinde belirtiliyordu ben okuyucularımı bildiğim için ölçülendirme gereği duydum:)   Elde edilen hamur yumuşak kıvamlı olacaktır. Yoğrulma işleminden sonra hamur buzdolabına alınıp 20 dk. dinlendirilir.
20 dk sonrasında hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp avuç içinde açılıp içine bir tatlı kaşığı iç harçtan eklenip yuvarlanır..
Yağlı kağıt serili tepsiye sıralanan kurabiyeler, önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında 20 dk. pişirilir. Alınır.
Şerbet için su, şeker ve kahve bir kapta kaynatılır. Fırından çıkmış kurabiyelerin üzerine birer tatlı kaşığı gezdirilir..
Kurabiyeler biraz soğuduktan sonra üzerleri glazür ile kaplanıp 1-2 saat dinlendirildikten sonra servis edilir..

Afiyet bal şeker olsun :)
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler