HÖŞMERİM

Höşmerim epeycedir yapmayı düşündüğüm bir tatlıydı.Adını çok duymuştum ama tadına hiç bakmamıştım.Görüntüsünden nefis bir lezzete sahip olduğu belliydi.Eşimin yediği ve sevdiği bir tatlı olduğundan O'na da sürpriz olsun istedim.Gerçekten de öyle oldu.Bir türlü höşmerim yaptığıma inanamadı.Tadı aynı ama nasıl yaptın falan dedi.Sonuç olarak ilk höşmerim denemem başarılı oldu,ben de yemiş oldum,kendimi tebrik ettim.
Tarifi Mutfaktayimm arkadaşımdan aldım.Sağolsun çok güzel anlatmıştı.Höşmerim için gereken peyniri de ben yaptım.Böylece hayatımda ilk kez peynir de yapmış oldum.Peyniri sütü kestirerek yapıyoruz.Resim tam aşağıda!


SÜTÜ KESTİRMEK İÇİN;
1 kilo süt(ben halis köy sütü kullandım.)
yarım limonun suyu.
Sütü kaynatıyoruz. Kaynarken içine limon suyunu ekleyip kaynatmaya devam ediyoruz. Altını kapatıp 20 dk kadar dinlenmeye bıraktıktan sonra kısık ateşte tekrar bir on dakika kadar kaynatıp,tel süzgeçte peynirmizi süzüyoruz. Bu tatlıda tuzsuz lor olması gerekiyor bu yüzden tuz atmıyoruz.
TATLI MALZEMELERİ;
Yarım kilo lor kesiği(tel süzgeçte süzülecek.),
2 su bardağı süt,
2 yumurta sarısı,
1 su bardağı irmik,
2 su bardağı şeker(bana fazla geldi bir dahaki sefere 1,5 bardak kullanacağım.)
50 gr tereyağ,
HAZIRLANIŞI:
Lor peynirimizi ve sütü tencereye alıp eze eze pişmeye bırakıyoruz.2 yumurta sarısını ekleyip karıştıralım ve kabarana pişirelim.Karışımımız kaynarken kabuk tutmaya başlamışsa kıvama gelmiş demektir.Önce irmiği,şekeri ve son olarakata tereyağını ilave edip şöyle bir taşım kaynatıp ocaktan alıyoruz.Özellikle dikkat edilmesi gereken ılık hatta sıcağa yakın servis edilmesi.
AFİYET OLSUN..
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler