İNCİR REÇELİ(GÜZ İNCİRİ)




İNCİR REÇELİ
MERHABALAR CANLAR
Eylül ayı da bitti,ekim ayına girdik,havalar serinlemeye başladı,kış mevsimi yaklaştı:) kış hazırlıklarına devam ediyoruz,ömrümüz ve nasibimiz varsa yaptıklarımızı inşallah yeriz,yediririz:)
malum taze incirler bitti,kurumaya başlayan incirlerden az miktarda reçel yaptım,öylesine lezzetli oldu ki tek problem az yemek gerek çünkü oldukça bol kalorili,enerji verici
Adana,Osmaniye yöresinde susamlı incir reçeli yapılıyor sanırım 1-2 kez oradan hediye geldi ben de ona benzetmeye çalıştım
20 adet incir,
1,5 su bardağı su,
1 su bardağı şeker,
yarım çay kaşığı tereyağı,
1 çay bardağı susam,
1 küçük parça limon tuzu
üst resimde görüldüğü gibi incirleri leğende su içinde bekletip üzerindeki toz,tüy vs den arındırmak için güzelce yıkadım,
küçük parçalar halinde doğradım,
tencereye su,tereyağı ve şekeri koyup kaynattım,
incirleri ilave edip birlikte incirler yumuşayana kadar kaynatılır,
kıvama geldiğinde limon tuzu konur 1-2 taşım daha kaynatıp ocak kapatılır,
susamı ilave edip sıcakken kavanoza konur
NOT: REÇEL KIVAMI NASIL ANLAŞILIR?
kaynama esnasında 1 kaşık reçel porselen veya cam bir tabağa konur,soğuk ortamda ya da buzdolabında bekletilir,tabak içindeki sıvılığına bakılır,ya da 1 damla reçel suyu elimizin baş parmağının tırnak üstüne dökülür akmıyor düz duruyorsa olmuştur
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler