İNEGÖL KÖFTE


Yıllar önce henüz bir üniversite öğrencisiyken yemiştim ilk kez İnegöl köfteyi.Tabii çok beğenmiştim.Nasıl yapıldığını biraz araştırdım netten ve yaptım.Biz bayıla bayıla yedik.Eğer siz de hiç denemeyenlerdenseniz hemen denemenizi öneririm.Ama bu köfteleri bir gün önceden hazırlamak gerekiyor.Beklemeye ise fazlasıyla değiyor.

MALZEMELER:500 gr kıyma(dananın döşünden olursa daha iyi olur),ufalanmış ekmek içi,1 çay bardağı su,1 yemek kaşığı karbonat,tuz,2 orta boy rendelenmiş soğan,1 yemek kaşığı limon suyu,karabiber,pulbiber.

YAPILIŞI:Kıymamıza tuz ve su ve kemek içini ekleyip yoğuruyoruz.Buzdolabında dinlendiriyoruz.Aslında bir gün dinlenmesi gerekiyormuş ama ben iki saat dinlendirdim (çünkü dinlendirme safhası bir kere daha var.Kıymanın bozulmasından korktum!)Biraz dinlendirdikten sonra karbonatı ve limon suyunu bir kasede karıştırıyoruz ve köpüren karışımı kıymamıza döküyoruz.Rendelenmiş soğanlarımızı da köftemize ekleyip güzelce yoğuruyoruz.Köftelerimize şekil verip muhafazalı bir kaba koyup buzdolabına kaldırıyoruz.Tam bir gün bekliyoruz.İşte ben de iki gün fazla olur diye ilk aşamadaki dinlendirmeyi kısa tuttum.Fırınımızı 200 dereceye ayarlayıp köftelerimizi pişiriyoruz.Ben yanına tereyağlı pilav,patates kızartması ve annemin bana özel yaptığı turşu ile servi yaptım.Gerçekten çok lezzetli oldu.Şiddetle tavsiye ederim..
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler