SARIMSAKLI KÖFTE

P.D.Ç.S.E nın evsahibesi papatya68 arkadaşımız.Sağolsun beni de unutmamış,davet etmiş.Kendisine kolaylıklar diliyorum.Ben de daha çok bizim yöremizde yapılan bir tarifle katılayım istedim.Daha önce de sevgili Nino'da görmüştüm,canım çekmişti.ismi Fellah Köftesi olarak geçiyor.Önemli olan lezzeti.Adlar bazen değişebiliyor.Tavsiye ederim misafirlerinize yapın.Bayılacaklar.
Gelelim tarife.Ben içli köfte yaptığım zaman artan bulgurlu harçla yaptım.Ama ben hiç bilmeyenler için ölçüyle vereyim.
MALZEMELERİMİZ:
2 su bardağı köftelik bulgur,bulguru ıslamak için sıcak su,biber salçası,karabiber,kmyon,kırmızı biber,1 bardağa yakın un,tuz.
Önce bulgurumuzu sıcak su ile ıslatıp şişmesini bekliyoruz.Daha sonra diğer malzemelerimizi de katıp iyice yoğuruyoruz.Sonra su yardımıyla minik toplar yapıp elimizle yuvarlıyoruz ve ortasına parmağımızı batırıyoruz.Hepsini bu şekilde yaptıktan sonra tencerede
su kaynatıyoruz.Suyaz birazcık tuz atıyoruz ve köftelerimizi yavaşça tencereye koyup kaynatıyoruz.Piştikten sonra köftelerimizi bir büyük bir kaba alıyoruz ve bir yandan sosumzu hazırlıyoruz.Sos için tavaya sıvıyağ koyuyoruz.Biraz biber salçası ve biraz da domates salçasını ,2-3 diş ezilmiş sarımsağı baharatlarımızı (tuz,karabiber,kırmızı pul biber,nane) ekliyoruz,biraz çevirip altını kapatıyoruz.

Bu sosu köftelerimizin üzerine döküyoruz.Limon da sıkıyoruz ve karıştırıyoruz.Üzerimne kıyılmış maydanozla servis ediyoruz.AFİYET OLSUUUN.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler