ŞERBETLİ UN HELVASI

Doğum günü tariflerine ara verip size muhteşem bir tatlı tarifi vermek istiyorum.Şerbetli un helvasının tadı anlatılmaz yaşanır.O kadar iddialı bir lezzet.Eşim bile(ki her tatlıyı severek yemez,genelde zorla yediririm!!)uzun uzun nasıl yaptığımı sordu bana ve yerken ''bunu nasıl yaptın,harika bir şey bu.''deyip durdu.Tatlıyı yaparken karıştırıp durmaktan kolum epey zorlanmıştı ve ''keşke yapmasa mıydım acaba.'' demeye başlamıştım.Amaaa beğeni had safhada olunca ''iyi bari değdi''dedim kendi kendime.
Tarifi Sultan Sofrası'ndan aldım.Aslında servis ederken üzerine çikolta sosu dökmüştü ama ben buna gerek görmedim.Üzerine kendi ellerimle soyup blendırdan geçirdiğim şam fıstıklarını döktüm.Tarif için Sultan Sofrası'na teşekkür ediyorum.
Epeyce konuştum,şimdi sıra tarifte.
MALZEMELER:
9 su bardağı un (ben 7 bardak kullandım.9
125 gr margarin
125 gr tereyağı
1 çay bardağı sıvıyağ .
ŞERBETİ:
3 su bardağı su.(2 bardak yetti bana.)
3 su bardağı şeker (2 bardakta su kullandım.)
yarım limon suyu.
ÜZERİ İÇİN:
Şam fıstığı.(ya da siz ne isterseniz.)
HAZIRLANIŞI:
Ben malzemeleri eksik kullandım az kişiyiz diye ama tarifi orjinal haliyle vereceğim.
En başta şerbeti hazırlayıp iyice soğutalım.Kıvamı epeyce koyu olacak.Ben ilk sıcağı çıktıktan sonra buz dolabına koydum.
Terayağı ve margarini(ben tereyağını daha fazla kullandım.) büyük bir tencerede eritelim.4 su bardağı unu ekleyip 3-5 dk kavuralım.Sulandığı zaman diğer 5 bardak unu da ekleyelim.Sürekli karıştıralım.Bu aşamada kavurmanın ne kadar süreceğini belirtilmemişti.Ben de rengi dönene kadar kavurdum.Yanmaması için sürekli karıştırmak gerekiyor tabii.Ben bu esnada çok yorulduğumu itiraf edeyim.Ama malzemeleri azaltarak daha zahmetsiz hazırlanabilir tabii.
Altını kapattıktan sonra kaşıkla ezerek soğutalım.Hem helva hem de şerbet soğuk bayağı soğuk olacak.Şerbeti helvamıza dökelim ve elimizle (isterseniz kaşıkla)karıştıralım.Dikdörtgen borcamımıza dökelim ve elimizle bastıralım.Buz dolabında bekletelim.Daha sonra kare veya baklava dilimi şeklinde keselim.Ben hemen kesmeye çalıştığım için o kadar güzel olmadılar.

Blendırdan geçirdiğim şam fıstıklarım...


Tek kelime ile muhteşem bir lezzet.En kısa zamanda denemenizi şiddetle öneririm.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler