KURU İNCİRLİ İRMİK TATLISI

Bu gün arşivimden bir tatlı tarifiyle geldim.Sırada bekleyen o kadar çok tarif var ki bazen seçim yapamıyorum,yapamayınca da yayına hiç birini koymuyorum!
Bu günü sürekli hapşırarak geçirdim.Başımın ağrısı da cabası.Evet hasta oldum.Hem de ramazan da hiç olacak iş değil ama yapacak bişey de yok..İftardan sonra alınan ilaçlar,kaynatılan bitki çayları inşallah derdime deva olur.
Kuru incirli irmik tatlısı bildiğimiz irmik tatlısı ama içinde minik minik doğranmış kuru incir ve incirin yanına çok yakışan ceviz var.Yiyenler çok beğendi.Yarın şöyle hemencecik yapabileceğim basit ama lezzetli bir tatlı var mı? diyenlerin sorusuna cevap olacak türden.Tarifi sevgili Zerrinden almıştım ama kendimce değişiklikler yaptım..
KURU İNCİRLİ İRMİK TATLISI
MALZEMELER;
1 litre süt,
12 yemek kaşığı irmik,
14 yemek kaşığı şeker,
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı kakao,
8-9 tane kuru incir(minik minik doğranmış.)
yarım su bardağı ince çekilmiş ceviz,
2 yemek kaşığı tereyağı.


HAZIRLANIŞI:
İrmiği,sütü,şekeri tencereye koyup kısık ateşete karıştırarak pişirelim.Tenceremiz kaynamaya başlayınca içine cevizi ve incirleri atalım.2 dk kadar pişirdikten sonra ocağın altını kapatalım ve 2 kaşık tereyağıyla vanilyayı tenecereye ekleyip karıştıralım.
Kalıbımızı ıslatalım.İrmik tatlısının yarısından fazlasını kalıba dökelim ve geri kalan karışıma kakao ekleyip karıştıralım.Kalıbımızın üzerine dikkatlice döküp kaşıkla düzleştirelim.İlk sıcaklığı çıkınca buzdolabına kaldıralım.Bir kaç saat buzdolabında dinlendirelim.
Servis etmeden önce kalıbı ters çevirip tatlımız dilimleyelim ve servis edelim.
AFİYET OLSUN..
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler