mmmmmm....CHESECAKE

İşte en sonunda muradıma erdim ben de chesecake yaptım.Yılbaşı akşamı tavuğun ardından büyük bir keyifle yendi.İçinde çilek olmayan hiç bir tatlı ve pasta yemeyen Defne bile afiyetle yedi ve hakkını kimseyle paylaşmadı.Bundan sonra sık sık yapacağım anlaşılan çünkü gerçekten ama gerçekten muhteşem bir tat...Şimdiye kadar yapmadıysanız ben hemen deneyin ve tekrar tekrar yapın derim.

İlk kez chesecake yapacağım için önce nette biraz gezindim,pek çok farklı yapılışı olduğunu gördüm.Ben de en sade haliyle yamaya karar verdim,itiraf ediyorum ki yaparken başarılı olup olmayacağımı bile bilmiyordum çünkü kıvamının nasıl olması gerektiği hiç bir yerde belirtilmemişti.Sonuçta bu işten de yüzümün akıyla çıktım ve yılbaşı akşamımız chesecake ile daha bir keyifli oldu.
MALZEMELER:
Tabanı için:
Kelepçeli kalıp,
2 pk.yulaflı bisküvi,
3 yemek kaşığı tereyağı,
1 tatlı kaşığı tarçın.

Üst harcı için:
450 gr labne peyniri,
3 yumurta,
2 yemek kaşığı nişasta,
1 su bardağı şeker,
1 kutu krema
YAPILIŞI:
Yulaflı bisküvileri rondodan geçirip un haline getiriyoruz.Tereyağını eritip bisküvilere ekliyoruz,tarçını da ilave edip hepsini iyice karıştırıyoruz,yağlanmış kelepçeli kalıba döküyoruz.Bir bardak yardımı ile iyice bastıruyoruz.Kenarlardan 2 cm kadar yüksek bırakıyoruz.İyice soğuması için buzdolabına kaldırıyoruz.
İçin hazırlamaya geçiyoruz.Labne peyniri ile şekeri mikserde çırpıyoruz.Tek tek yumurtaları ekleyerek düşük hızda çırpmaya devam ediyoruz.Kremayı ekliyoruz.Aşırı derecede çırpmamaya dikkat etmemiz gerekiyor çünkü hava kabarcıkları oluştuğu için fırında çatlayıp sönebilir.Soğumuş olan alt hamurumuza karışımı yavaşça döküyoruz ve hafifçe titreterek kabarcıkların gitmesini sağlıyoruz.Kalıbımızın heryerini alimünyum folyo ile sarıp geniş ve derince bir tepsiye koyuyoruz.İçine yarıya kadar sıcak su dolduruyoruz.Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında 40-45 dk kadar pişiriyoruz.Chesecake'in ortası hala cıvıkken fırından alıyoruz.
Soğuduktan sonra sertleşiyor merak etmeyin.Fırından alıp kalıbın kenarlarını bıçakla geçin.Dışarıda 30 dk. kadar bekletip buzdolabına koyun.Buzdolabında en az 4 saat dinlenmesi gerekiyor.Kalıptan çıkarıp servis tabağına alıyoruz..
Ben ilk kez yaptığım için soslu yapmadım.Ama siz sosta hazırlayabilirsiniz.Bir dahakine ben de soslu deneyeceğim,ama sade de çok süper leziz oldu.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler