HAMSİLİ PİLAV

Hamsili pilavı eşim çok sever ama ben bu güne kadar nedense yapmamıştım.Belki de ya lezzetli yapamazsam korkusu vardı.Geçen haftalarda ilk kez denediğim hamsili pilav beğenildi ben de çok mutlu oldum tabii.

HAZIRLANIŞI:
Hamsileri ayıklayı kılçıklarını içinden dikkatlice çıkarıyoruz.İyice yıkıyoruz ve bor cama resimdeki gibi diziyoruz.Biz de bu arada iç pilavımızı hazırlamaya başlıyoruz.Pirinci yıkıyoruz.Bir baş kuru soğanı ince ince kıyıyı tencerede pembeleşene kadar kavuruyoruz.Pirinci eliyiyoruz.Kırmızı biber,karabiber,ve tuzu da ilave ediyoruz.Ben kuru üzüm ve dolmalık fıstık kullanmadım çünkü o sırada elimin altında yoktu,eğer onlar da olursa daha da güzel olur.Pirinci biraz kavurduktan sonra biraz su ekliyoruz.Kaynayınca altını kısıyoruz.Pişince ocaktan alıp ince doğranmış maydanozu da ekliyoruz.İç pilavı hamsilerin ortasına döküyoruz.Üzerini sıkça olmak koşuluyla hamsilerle kapatıyoruz.Ben oldukça sık dizdiğimi düşünüyordum ancak daha da sık dizmem gerektiğini piştikten sonra gördüm.

Hamsileri disdikten sonra önceden ısıtılmış 220 derecelik fırına sürüyoruz.Üzerine küçük parçalar halinde tereyağı da koyarsak daha da lezzetli olur.

Hamsiler nar gibi kızarınca fırından alıp sıcak sıcak servis ediyoruz.AFİYET OLSUUUN.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler