MUHALLEBİ LOKUMU (nam-ı diğer) KARTOPU

      Özellikle çocuklarımın çok sevdiği bir tatlıdır kartopu.Yerli malı nedeniyle kızım için yapmıştım.Okulda hem veli hem öğretmen aynı anda olunca ben de kızımın en sevdiklerinden birini yapayım demiştim.Çok beğenildi.''Güzel bişeye benziyor''diyen yedi,yiyen bir daha istedi.Genelimiz biliyordur ama ben bloğumda tarifi bulunsun bilmeyen varsa da bu vesileyle öğrensin dedim.

MALZEMELER:
3 bardak soğuk süt,
3 yemek kaşığı tepeleme un,
3 yemek kaşığı toz şeker,
vanilya,
bolca hindistancevizi,
1 paket krem şanti,
1 adet muz.

HAZIRLANIŞI:

      Tencereye 3 bardak sütü,şekeri,unu koyup kısık ateşte karıştırarak pişiriyoruz.
İndirmeden az önce de vanilyasını koyup iyice karıştırıyoruz.Dikdörtgen 25'e 30 cm ebatlarında bir tepsiye ,bolca hindistancevizini  döküyoruz, hazırladığımız muhallebiyi tepsiye  yavaş yavaş döküyoruz.
        Diğer tarafta yarım bardak süt ile kremşantimizi hazırlıyoruz,Kremşantimizi tepsideki( biraz soğumuş olması gerek) muhallebinin üzerine yayıyoruz.Dolapta 1 saat dinlendikten sonra uzunlamasına ve enlemesine kesiyoruz..
       Muzumuzu da küçük şeritler halinde kesiyoruz
Muzu üstüne koyuyoruz ve bıçakla hafifçe kaldırıp çabucak yuvarlıyoruz.
Bolca hindistancevizine bulayıp sevis ediyoruz.
AFİYET OLSUUUN...
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler