AŞURE

Malum aşure ayı.Ben de bu çok eski ve leziz hem de bereketli tatlıyı az önce yaptım.Komşularıma dağıttım,sıra size geldi.Allah cümlemizinkini kabul etsin inşallah.
    Aşurenin içinde tam kırk çeşit malzeme olmalıymış,ben de çeşidi olabildiğince bol tutmaya çalıştım ama yine de kırk çeşit yapamadım.
    Tarifi herkesçe malum ama adet yerini bulsun dedim.AFİYETLE...


MALZEMELER:
1 su bardağı kuru fasulye,
1 su bardağı nohut,
2 su bardağı aşurelik buğday,
1 su bardağı ince doğranmış kuru incir,
1 su bardağı ince doğranmış kuru kayısı,
1,5 su bardağı kuru üzüm,
2 orta boy küp doğranmış elma,
2.5 su bardağı şeker,
1 portakal kabuğu rendesi,
1 su bardağı çekilmiş kavrulmuş fındık,
1 su bardağı ceviz,
tarçın(ben unuttum ama!)


HAZIRLANIŞI:
Bir gece önceden nohutu,kuru fasulyeyi,aşurelik buğdayı  ıslatıyoruz.Ertesi gün hepsini pişiriyoruz.Sularını dökmeden hepsini büyük bir tencereye alıyoruz,15 dk kadar da tencerede pişirip özleştiriyoruz.Daha sonra şekeri ekliyoruz,3-5 dk kadar sonra üzümü,kayısıyı,inciri,elmayı,portakal kabuğu rendesini ekleyip 6-7 dk kadar daha pişirip altını kapatıyoruz.Kapattıktan sonra içine çekilmi fındığı da ekliyoruz.Tabaklara alıyoruz.Hafif ılıdıktan sonra tarçını ,çekilmiş fındığı ve bütün cevizleri üzerine serpiyoruz.
Komşularımıza dağıtıyoruz.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler