Portakallı Kek

Merhabalar...
Ayazlı bir akşamdan iç ısıtan kocamann merhabalar:))
Dün gece sıcağı sıcağına gördüğüm bu tarifi heyecanla uyguladım ve bunu çorba postumda belirttim ya sizlere.. Sabahı sabah ettim erkenden kalktım ve kekimi fotoğrafladımm..
Bizimkiler için bir nevi piyango idi hiç beklemedikleri bir anda mutfakta blendır sesini duymak şaşırttı herkesi sonrasındaki portakal kokusu mest etti..
Keki kalıptan çıkarıp soğutmak için dışrı camın önüne koyduk düşünün..
Meğer ne çok keksemişiz:)) Haberimiz yokmuş...
Yanına bir de portakal-mandalina suyu sıktım ılık kek ve mandalin-portakal suyu nefis gitti doğrusu:))


Sevgili tatlı annecik Saliha' cığıma bu harika tarif için tekrar teşekkür ediyorumm :)
Tarifi aynen aktarıyorum....


Malzemeler:

3 Adet (iri boy) Yumurta
1,5 Su Bardağı Şeker
1 Su Bardağı Sıvıyağ
1 Su Bardağı Taze Sıkılmış Portakal Suyu
1 Adet Portakal Kabuğu Rendesi
1 Paket Kabartma Tozu
3 Su Bardağı Un


Yapılışı:
Oda ısındaki yumurtalar şekerle birlikte krema kıvamına gelip kabarana kadar çırpılır.
Sıvıyağ ve portakal suyu eklenir,
Un ve kabartma tozu elenir, portakal kabuğu rendesi de eklenip kek hamuruna azar azar ilave edilerek karıştırılır.
Kek kalıbı margarin ile yağlanıp unlanır. Kek hamuru kalıba dökülüp hava kabarcıklarının çıkmaı için tezgaha bir iki kez vurulup önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında pişirilir.
Soğuduktan sonra kalıptan çıkartılıp dilimlenerek servis edilir..


Afiyet bal şeker olsun..:))


ve benden sizlere nefis bir fotoğraf hediyesi :))
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler