PORTAKALLI REVANİ

Portakallı revaniyi ilk kez tatilde Oktay Usta'da gördüm.Daha doğrusu eşim mutfaktan özellikle çağırdı ve ''bak ne harika görünüyor değil mi?'' dedi.Evet gerçekten de nefis görünüyordu ama tarifi kaçırmıştım.Ertesi gün pek çok portakallı revani tarifi araştırdım internette ama hiç biri tam olarak hoşuma gitmedi.Ben de bir kaç ayrı tarifi kendimce birleştirdim.Aldığım övgülere bakılırsa hiç fena olmadı.Gerçekten de portakallı revani yapmanızı öneririm tek kelimeyle harika.Portakalın tadı,tatlıyla buluşunca müthiş oldu.Eşim de çok memnun oldu tabii.E canım görevimiz tabii!!ehem ehemm.Aldığım övgülerden sonra biraz şımardım mı ne!!


MALZEMELER:
3 yumurta(oda sıcaklığında),
1 su bardağı irmik,
1,5 bardak un,
1 çay bardağı yoğurt,
1 çay bardağı sıvı yağ,
1 pk kabartma tozu,
1 pk vanilya,
2 portakalın suyu,
1 portakal kabuğu rendesi.
ŞERBETİ:
4 bardak şeker,
4 bardak su,
yarım limonun suyu.
HAZIRLANIŞI:
Önce şerbeti hazırlayıp ılılmaya bırakıyoruz.
Yoğurma kabımıza yumurtaları kırıp yemek kaşığı şekerle 5 dk kadar çırpıyoruz.Daha sonra irmiği,yoğurdu ekleyip tel çırpıcıyla iyice malzemeleri yediriyoruz.2 bardak poratakal suyunu ve portakal kabu rendesini de bu karışıma ekleyip karıştırıyoruz.Son olarak unu,vanilyayı ve kabartma tozunu da ekleyip kaşık yardımı ile karıştırıyoruz.
Pişireceğimiz fırın kabımızı yağlıyoruz ve önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında üzeri nar gibi kızarana kadar pişiriyoruz.


Revani piştikten sonra ılık şerbeti döküyoruz ve tekrar kapalı fırında 15 dk kadar bekletiyoruz.Şerbeti sünger gibi çeken bir tatlı.Yani hazırlanan şerbet kesinlikle emiliyor.Hiç kuşkunuz olmasın.
Daha onra dilimleyip portakalla süsleyip servis ediyoruz.Çayın yanında nefis oluyor.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler