SARAY SİMİDİ&EBE

Simit yapmak birden bire aklıma geldi,bu sefer değişik olsun dedim ve Oktay Usta'dan yardım aldım.Akşam üzeri çayın yanında afiyetle yendi.Kalanı da buzluğa attım,çocuklara beslenme olur dedim.

MALZEMELER:

4 su bardağı un,
bir pk yaş maya,
4 tatlı kaşığı toz şeker,
1 çay bardağı sıvı yağ,
2 tatlı kaşığı tuz,
1 su bardağı ılık su.

İÇ HARCI İÇİN:
Sucuk,kaşar,zeytin,beyaz peynir vs..

ÜZERİ İÇİN:
Pekmezli su ve küncü(esmer susam)
HAZIRLANIŞI:
Hamur malzemelerimizi karıştırıyoruz.Yaş mayayı da eritip hamur harcımıza karıştırıyoruz.Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ettikten sonra 1 saat kadar dinlendiriyoruz.Daha sonra sucukları doğrayıp az tereyağında pişiriyoruz.Kaşarları dilimliyoruz,zeytinlerin çekirdeklerini çıkarıyoruz ve beyaz peynirleri de eziyoruz.

Hamurdan parça koparıp merdane yardımıyla açıp içine istediğimiz harçtan koyuyoruz.Ben sucukla kaşarı ve zetinle beyaz peyniri birlikte kullandım.Siz istediğiniz gibi kullanmakta özgürsünüz.

İç harcımız koyduktan sonra uzunlamasına kapatıyoruz.Sonra pekmezli suya batırıyoruz ve son alarakta küncü serpiyoruz bolca.Küncu susamın amcasının oğlu.Siz beyaz susamı kavurarakta yapabilirsiniz.Önceden ısıtılmış fırında 190 derecede pişiriyoruz.Fırından çıkmadan da çayımızı demleyip simitlerimizi çay eşiliğinde afiyetle yiyoruz.


EBE

Sevgili Narince (Necla)beni ebelemiş,kendimizden bahsedecekmişiz.İşte BEN:

Temizliği,temizlik yapmayı severim.Eşyada gördüğüm tek bir toz tanesi bile beni acaip rahatsız eder hemen temizliğe girişirim.Hastalık derecesinde değilim Allahtan ama evimin sürekli olarak temiz ve tertipli olması beni çok mutlu eder.Her temizlik yapışımda evden pek çok şey çöpe gider.Gereksiz hiçbir şeye tahammül edemem.Bir de temizlik yaparken müzik dinlemek çok hoşuma gider.

Kitap en büyük tutkularımdan biridir.Elime aldığım kitabı eğer vaktim varsa saatlerce bıkmadan okuyabilirim.Bazen sabahlara kadar okuduğum olur.Her sabah ya da her akşam mutlaka kitapçıya uğrar yeni kitap var mı diye bakarım.Bir de okuduğum kitabın filmini seyretmem.Kitaptan aldığım o tadı alamam hiç.

Çok aceleciyimdir.Bir iş yapılacaksa hemen yapılmalıdır.Uyuşukluğa hiç tahammül edemem.Her konuda pratik olmayı severim.

Yemek yapmayı,değişik tarifler denemeyi çok severim ama genelde kendim sadece tadına bakarım.Yaptıkları hep sevdiklerim yesinler,yedikçe de beğensinler bir daha bir daha istesinler isterim.Ama iş kendi karnımı doyurma olunca mükellef bir kahvaltı(peynir,zeytin,omlet vs..)sıcacık çay bana yeter de artar bile.

Evde yalnız kalmayı,sessizliği, çok severim.Günlerce evden çıkmadan yaşayabilir hatta çok mutlu da olabilirim bunun için.

Ev gezmelerine gitmeyi pek sevmem,mecbur kalmadıkça da gitmem.

Çantalara aşırı bir düşkünlüğüm vardır.Her gün bir tane alsam doymam ama çok seçici olduğumdan da bir türlü beğenemem.Bir çanta beni kalbimden vurmadan almam.

Alışverişe çıkmak en büyük hobimdir. Kıyafet almayı çok severim.Ama alışverişlerimi hep indirimlerden yaparım.Çok istesem de (istisnalar hariç tabii!!) fiyatı uygun olmayan bişeyi indirime girmeden asla almam.Sezon sonu indirim zamanlarında da çılgınlar gibi alışveriş yaparım.

Arkadaşlarım az ama özdür.Arkadaşlarımı asla unutmam ve çok değer veririm.Arkadaşım için her şeyi yapabilirim,affediciyimdir ama kırıldığım zaman,gerçekten kırıldığımda beni kaybeder.

Geceleri severim.Ne kadar yorgun olursam olayım asla erken yatmam.Kendime ayırdığım çok özel saatlerimdir onlar ve hiçbir şey yapmasam bile kafa dinlemek de yeterli olur.

Boş konuşmayı hiç sevmem.Sadece konuşmak için asla konuşmam.Hoşlanmadığım insanlara hoşlanıyormuşum gibi davranamam.

Dışarıdan biraz soğuk ve sert görünsem de aslında çok eğlenceli, espiriliyimdir ve yufka yürekliyimdir ama çok çekingen olduğumdan bu özelliğim sadece yakın çevrem tarafından bilinir.

Telefonda çok konuşmayı eğer gerekli değilse pek sevmem.

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler