SİNANGİLDEN GELEN HEDİYELERİM&TAHIL EKMEĞİ

Sinangil'in“Lezzet Ustalarıyla Buluşma'' projesi kapsamında bana gönderdiği hediyelerim geldi.Pakette neler yok ki...tahıl ekmek unu,köy ekmek unu.fındıklı kek unu,mantı unu,limonlu kek unu,bademli kek unu,baklava unu,mutfak önlüğü,kabartma tozu ve vanilya.
Sinangil'e projeye defneylebirlikte'yi de dahil ettiği için çok teşekkür ediyorum.
Sinangil'den çeşit çeşit unlarım geldiği zaman ilk iş daha önce hiç yapmadığım ama yapmayı çok istediğim ekmekler oldu.Yaptığım ekmekleri okula arkadaşlarıma da götürdüm bir türlü benim yaptığıma inanamadılar.Uzun uğraşlar sonucu ekmekleri benim yaptığıma ikna oldular.Afiyetle yediler.

TAHIL EKMEĞİ


MALZEMELER:
1 pk Sinangil Tahıl Ekmek unu,
1 pk maya,
1,5 su bardağından daha az ılık su.
YAPILIŞI:
Tahıl ekmek ununu,mayayı ve suyu yoğruma kabına alıp karıştırıyor ve takriben 10 dk kadar kuvvetlice yoğuruyoruz.20 dk kadar sıcak bir yerde mayalandırıyoruz.Daha sonra hamuru iki parçaya ayırıyoruz.İstenilen şekli veriyoruz.(Ben yuvarladım oval yaptım.Ama iyice mayalanınca yusyuvarlak oldu.)Yine sıcak bir odada en az 1 saat kadar mayalandırıp önceden ısıtılmış 230 derecelik fırında 40 dk pişiriyoruz.Ama siz yine de kendi fırınınıza göre ısıyı ve dakikayı ayarlayabilirsiniz.

Fırından mis gibi kokular gelince ve 40 dk.dolunca ekmeğimizi fırından çıkarıyoruz.İmkanınız varsa sıcak sıcak yiyin..Ben akşam bişey yemediğimdan ancak sabah tadına bakabildim.Çok nefisti çok.Bir köy ekmeğinin yanına en çok ne yakışır?Tabii ki çay,peynir,zeytin.İşte Sabah kahvaltım.
Ağır bir grip geçiriyorum.O yüzden yorumlarınıza hemen dönemezsem kusura bakmayın.Bu aralar vaktimin çoğunu hastanede geçiriyorum.
Bu arada yarın Mübarek kurban Bayramı.Hepinizin bayramını kutluyorum.Sevgiyle kalın.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler