SUCUKLU-KAŞARLI SİMİT

Ne zaman Trabzon'a gitsek kızımla oğlum,mutlaka ama mutlaka içinde sucuk,kaşar,sosis bulunan kocaman simitlerden ister ve büyük bir afiyetle yerler.Ben de simit yapmaya başlayınca küçük bey ''anne Trabzon'da yediğimiz simitlerden yapar mısın?'' dedi.E bana da ''evet tabiki yaparım canım.''demek düştü.Hamuru benim daha önce yaptığım simit hamuru ama içlerine kimisine sucuk,kimisine kaşar, kimisine de hem sucuk,hem kaşar koydum.Tabii sucukları tereyağı ile önce pişirdim.Kaşarları da küp küp doğradım.İnanır mısınız kızım bile tek bir tane dökmeden yedi.Ve anında tüm simitler kapışıldı.Hamurun bir kısmından normal simit yapmıştım onlarla pek ilgilenen olmadı bu kez ben de dondurucuya attım ki sabahları oğlumun beslenmesine koyayım hazırda olsun diye.

Ay gene çenem çok düştü siz deneyin bakın da görün afacanlar müptelası olacaklar.

Bu simitler papatya68 arkadaşımızın düzenlediği poğaçalar etkinliğine de pek bir yakışır diyerek ona gönderiyorum.

MALZEMELER:

İçi için:

İstenildiği kadar küp küp kesilmiş ve tavada kızartılmış sucuk,

Yine istenilen miktarda küp küp doğranmış kaşar peyniri.

Hamuru için:

1 su bardagi süt,
1 su bardagi ılık su,
1 su bardagi sıvıyağ,
2 tatlı kaşığı şeker,

1paket yaşmaya,
1 yumurta,
2-3 kaşık pekmez.
Alabildiği kadar un.
Küncü.
Bunlar diğer tepsideki simitlerim.
YAPILIŞI:

Pekmez ve küncü hariç tüm malzemeyi yoğuruyoruz yumuşak bir hamur elde ediyoruz.20-30 dk kadar dinlendiriyoruz.Ben 1 saatten fazla dinlendiriyorum.Pekmezi biraz su ile açıyoruz,küncümüzü,sucuğumuzu,kaşarı ayrı ayrı tabaklara koyuyoruz.Mayalanan hamurdan irice parçalar koparıp avucumuzla yassılaştırıyoruz,içine istenilen harçtan koyup uzun ve oval olacak şekilde kapatıyoruz.Simitleri tekrar anlatmaya gerek yokKapalı simitlerimizi önce pekmeze sonra da susama batırıp fırın tepsimize diziyoruz.Biraz da tepsi de mayalandırıp önceden ısıtılmış 190 derecede kızarana kadar pişiriyoruz.Bence hemennn deneyin derim.

AFİYETLER OLSUUUN.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler