SOĞAN DOLMASI

Soğan dolmasını eşim çok sever ben de her dolma yaptığımda soğan da doldururum.Ama bir kere bile yemedim desem inanır mısınız??Fakat eşim yerken ben de yemiş kadar oluyorum zira büyük bir keyifle yiyor ben de çok mutlu oluyorum çok.
Eğer hiç denemdiyseniz deneyin derim ben.



MALZEMELER:
100gr kıyma,
2 su bardağı pirinç
2 baş soğan,2 diş sarımsak,
nar ekşisi,sumak ekşisi,
karabiber,tuz,
küçük bir demet maydanoz,
1 yemek kaşığı domates salçası,
1 yemek kaşığı biber salçası.
2 adet domates.
sıvı yağ.
Doldurmak için yeteri kadar soğan
ve kabak,biber,patlıcan vs.



HAZIRLANIŞI:

Önce soğanları oyacak yardımı ile dikkatli bir şekilde oyuyoruz.Altını da hafifçe bıçakla kesiyoruz ki tencerede dik durabilsin.Daha sonra iç harcımızı hazırlıyoruz. Soğanları,domatesleri,maydanozu,yemeklik doğruyoruz,sarımsakları eziyoruz,pirinçlerimizi de iyice yıkadıktan sonra tüm malzemelerimizi kabımıza alıp iyice karıştırıyoruz.İsreseniz önce bir 10 dakika kadar iç malzemelerimizi kavura da biliriz.Daha sonra biberleri,kabakları dolduruyoruz.
Doldurduğumuz soğanları ve diğer malzemeleri tencereye dizip salçalı sos hazırlıyoruz ve yeteri kadar su ekleyip sosumuzu dolamalarımızın üzerine döküyoruz.Biraz da sıvı yağ gezdiriyoruz ve Önce orta sonra kısık ateşte pişiriyoruz.

Afiyet olsuuuun..
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler