TİRAMİSU

Tiramisuyu eşimin ısrarlı isteyişleri sonucu ilk kez yaptım.Yapmadan önce basit olması dolayısıyle küçümsediğim tiramisuya,yaptıktan sonra resmen bayıldım.Basit ama gerçekten de süper bir lezzetmiş meğer.Bundan sonra sık sık yapacağım diyemiyorum çünkü yaptığım zaman yediğim dilimleri sayamıyorum.O yüzden ayda yılda bir yapacağım ve ailecek afiyetle yiyeceğiz.
Tiramisuyu yapmadan önce pandispanyasını kendim yapmayı düşünmüştüm,çünkü pastabanlara karşı inanılmaz bir yargım vardı.Oldukça sert ve kuru oluyorlar.Araştırırken baktim ki pastaban şart.Tiramisunun özelliği pastabanla yapılmasıymış.Markete gittiğimde Uno'nun 3 katlı pastabanını aldım.Ama zaten 2 katlı ile aynı yükseklikte sadece bir kar fazla kesmişler.Kakaolusunu tercih ettim.Eve gelipte pastabanı kutusundan açınca farkını anladım.Pastabanlara karşı bütün olumsuz düşüncelerimi altüst etti.Yumuşacık mis gibi bir pastaban.Bundan sonra evde 1-2 tane Uno'nun pastabanlarından bulunduracağım.Diğerlerinden gerçekten de farklı.
Gelelim basit ama müthiş lezzetteki tiramisumuza;

MALZEMELER:

1 adet kakaolu pastaban,
2 çorba kaşığı granül kahve,
2 çorba kaşığı toz şeker,
1 fincan sıcak su.
Kakao.
KREMASI İÇİN:
1 lt süt,
1yumurta,
200 gr'lık labne peyniri,
5 yemek kaşığı şeker,
3 tepeleme yemek kaşığı un.


HAZIRLANIŞI:
1 litre sütü, şekeri, unu ve yumurtayı karıştıralım. Koyulaşıncaya kadar karıştırarak pişirelim. Altını kapattıktan sonra labne peynirini ekleyelim ve blendırla 2-3 dk kadar çırparak pütürsüz olmasını sağlayalım.
Diğer yandan 1 bardak sıcak suyu,şeker ve neskafe ile karıştıralım.Pastabanın ilk katını ıslatalım.Biraz ılımış olan kremayı pastabanın ilk katına bolca sürelim.İkince katını da kahve ile ıslatıp yine kramayı sürelim.Son katını da kahve ile ıslatıp kalan kremayı üzerine yaylım.Kakaoyu tel süzgeç yardımı ile pastanın en üzerine her yerine gelecek şekilde serptikten sonra 3-4 saat dinlenmek üzere buz dolabına kaldıralım.
Daha sonra yanına sıcacık bir nescafe ile servis edelim.
AFİYET OLSUN.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler