TUZLU KEK

Ramazan bayramını geride bıraktık.Burada yağmur hiç ama hiç dinmediğinden bayramdan (özellikle çocuklar) pek bişey anlamadık.
Bloggerdeki sorun yüzünden siteme giremediğim için hiç birinizin bayramını kutlayamadım.Siz de aynı sorunla uğraştığınızdan beni anlayacağınızı umud ediyorum.

Tuzlu keki epey önce yapmıştık.Oğlumla birlikte tadı damağımızda kalmıştı.Size de şiddetle tavsiye ediyorum.Her gün yapmak isteyeceğinize eminim.Bence hemen yarın yapın.Ben de ilk boş günümde bu muhteşem lezzetten bir daha yapıp ailecek afiyetle yiyeceğiz.Tarif Burçinin denemelerinden.



MALZEMELER:
3 yumurta,
3 su bardağı un,
2/3 su bardağı zeytinyağı,
1 su bardağı yoğurt,
1 çay kaşığı tuz,
1 paket kabartma tozu,
1/2 bardak su,
1 su bardağı ezilmiş beyaz peynir,
1 su bardağı doğranmış siyah ve yeşil zeytin,
çörek otu, susam.

HAZIRLANIŞI:
Yumurtaları biraz tuzla birlikte 3-4 dk kadar çırpıyoruz.Sırasıyla sıvı yağ,yoğurt ve suyu ilave ediyoruz çırpmaya devam ediyoruz.Daha sonra unu ve kabartma tozunu ilave edip yavaşça karıştırıyoruz.En son olarak peynir ve zeytinleri de ekliyoruz.Yağlanmış ve unlanmış ince uzun kek kalıbımıza kekimizi döküyoruz.Üzerine susam ve çörekotu serpip önceden ısıtılmış 160 derecelik fırında bir saat pişiriyoruz.Ama siz yine de kürdanla kontrol etmeyi ihmal etmeyin derim.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler