ZEYTİN EZMELİ KIYIR POĞAÇA


Evde tüketmem gereken zeytinlerim vardı,sevgili nino'da kıyır poğaçanın tarifini görünce hemen denemek istedim.Nino peynirli yapmıştı ben zeytin ezmeli yaptım hepsi bu.PDÇS etkinliği 19'a da bu tarifle katılıyorum.Evsahibimi yemekgüncesi.Sevgili Yeliz'e nazik daveti için teşekkür ediyorum ve kolaylıklar diliyorum.


Gelelim muhteşem lezzetteki kıyır poğaçamıza...Dediğim gibi evde bir an önce tüketilmesi gereken zeytinlerimin çekirdeklerini tek tek çıkardım,rondo da ezdim,pulbiber ve kekik ekledim,karıştırdım az biraz da zeytin yağı ekledim.İşte zeytin ezmelerimiz hazır.Geçelim tarife.



MALZEMELERİMİZ:
250 gr. margarin,1 cay bardagi zeytinyagi,1 cay bardagi ilik su,1 adet yumurta,1 adet yumurta sarisi,1 yemek kasigi sirke,1 paket kabartma tozu,bir çimdik tuz tuz,un.


İÇİ İÇİN:Zeytin ezmesi.


Margarini eritelim,yoğurma kabına dökelim,ılıyınca zeytinyağı,sirkeyi ve ılk suyu dökelim.Daha sonra bir yumurtayı kırıp hemen karıştıralım,kabartma tozunu ekleyelim,tuzumuzu atalım ve kulak memesinden daha yumuşak bir hamur hazırlayalım.Hamurdan parçalar koparalım ortasını açıp içine zeytin ezmesini sürelim.İstediğimiz şekli verelim.Fırın tepsisine dizip üzerine az sıvı yağ eklediğimiz yumurta sarısını sürüp çörekotu serpelim ve 200 derecelik fırında kızarana kadar pişirelim.Tadına doyamayacağınıza garanti veriyorum.Teşekkürler ninocuğum.
AFİYET OLSUUUN...
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler