Avcı Böreği

Herkese merhaba,
Karabatak gibi oldum bir varım bir yokum ama çok koşturuyorum.İnanın bazen uyku ihtiyacımız olmasaydı da o zamanı da değerlendirebilseydik diye düşünüyorum.İşten gelince bazen deli gibi mutfakla odalar arasında koşturuyorum bazen yemek yiyip yatağın yolunu zor buluyorum.Ama çok şükür iyiyim ve bu koşturmaya ne kadar şikayet etsem de çok seviyorum.
Geçenlerde hafta sonu misafirlerim vardı bu böreği ilk kez yaptım ve çok takdir topladım herkes çok beğendi çok lezzetli olmuştu gerçekten.Yapmak isterseniz

Malzemeler
  • 4 adet yufka (her yufkayı 8 eşit parçaya böldüm toplam 32 adet böreğim oldu)
  • 1 su bardağı köftelik bulgur
  • 1 su bardağı ceviz
  • tereyağ ve biraz sıvıyağ
  • 2 adet soğan
  • 200 gr kıyma
  • maydanoz
  • tuz karabiber
  • 2 adet yumurta
  • galeta unu

Yapılışı

Bulguru üzerine çıkacak kadar sıcak su döküp kapak kapatarak şişmeye bırakın.Diğer tarafta yemeklik doğradığınız soğanı biraz tereyağ ile hafifçe öldürün,içine ilave ettiğiniz kıyma ile iyice kavurun.Ocağı söndürdükten sonra şişen bulguru,biraz dövülmüş cevizi,ince kıyılan maydanozu ve baharatlarını ekleyin.

Bir yufkayı 8 eşit parçaya bölün her parçanın üzerine kaseye koyduğunuz sıvıyağa çok az su ekleyerek bu karışımdan yaklaşık 2 yemek kaşığı kadar dökün ve hazırladığınız harçtan yeter miktarda koyup kalın bir sigara böreği şeklinde sarın sardığınız börekleri önce çırpılmış yumurtaya sonra galeta ununa bulayarak çok az yağlanmış tepsiye dizin.Bu işlemi tamamladıktan sonra fırında kızaran kadar yaklaşık 160 derecede pişirin.Kızarmadığı için hafif,ama çıtır çıtır böreklerinizi afiyetle yiyin.

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler