Balkabaklı Topkek, Üzerine Balkabağı Püresi, Zirvede Kaymak


Mübarek Perşembeyi yolculayıp, Mübarek Cuma' ya kavuşacağımız bu güzell akşamdan merhabalar:)
Selamlar, hürmetler..
Allah dualarınızı kabul etsin, muradınıza erdirsin inşAllah..
Âmiin!!!
Efendim bir sorum olacak...
Boynuz kulağı geçti mi?
Bence geçmedi ama bu sözüyle bende özleşen Necla Ablam nasıl düşünür bilemiyorum :)
Evvelki gün Narince' de canım Necla Ablam nefis bir kek fotoğraflamış tarifini "kabaca" diye tabir ederek şöyle bir anlatmıştı.. Bende kendisine "Ablacım bu tarifi ben bir yapayım, ölçülendireyim ne dersin ? "dedim..
Ablacığım çok güzel karşıladı bu fikri ki, "Yap bakalım, ben de sana yönlendireyim herkesi" dedi..
Dün geç kalmıştım yapıp, hazırlayıp, fotoğraflamak için.. Bugün misafirler gelmeden evvel hazırladım ve fotoğrafladım..Yaklaşık 35 poz çektim ve dış mekan çekimlerim ile güneş ışığını tül arasından yansıtan çekimim ilklere yerleşti..Dilerim beğenmişsinizdir.. Herkes çok beğendi.. Gördüklerinde gözleri ışıldadı:) Bende kikir kikir güldüm elbet:)
Necla Ablama, bana her zaman yaptığı güzel yorumlar, özverili yaklaşımı, gurur duyduğunu belirttiği ve en önemlisi beni çoğu zaman kendine benzettiği için minnettarım, teşekkürlerimi sunuyorum..
Dilerim ki ablacığım verdiğin bu fikri layığı ile yerine getirmişimdir...
ve tarifim;

Malzemeler:
12 adet kalp muffin için:
3 adet yumurta
Yarım su bardağı üzüm pekmezi
Yarım çay bardağı tozşeker
1 çay bardağı fındık yağı
5 çorba kaşığı yoğurt
1 pk. kabartma tozu
1 pk. vanilin
1 çay kaşığı zencefil
1 çay kaşığı tarçın
1 su bardağı balkabağı rendesi
2,5 su bardağı un
Üzeri için:
Kabak tatlısı püresi
Kaymak
Toz fıstık ve granül çikolata

Yapılışı:
Yumurtalar, şeker ve yoğurt iyice çırpılarak içerisine pekmez eklenerek çırpma işi sürdürülür.
Yumurtalı karışıma sırası ile; fındık yağı, vanilin, kabartma tozu, zencefil ve tarçın eklenir.
Elde edilen karışıma un yavaş yavaş eklenir ve tahta kaşıkla harca iyice yedirilir.. En son balkabağı rendesi eklenerek şöyle bir karıştırılır ve karışım  muffin kalıplarına pay edilerek önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında pişirilir.
Fırından çıkan muffinler soğuduktan sonra üzerlerine balkabağı püresi sürülür ve kaymak parçası kondurulur.. Fıstık ve granül çikolatalar ile süslenen muffinler servise hazırdır..

Afiyet bal şeker olsun..
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler