BAYRAM TATLILARIM MIDYE TATLISI VE BAKLAVA



Bu bayram iki cesit tatli yaptim.Biri midye tatlisi,digeri de hazir yufkadan baklava.Bayramdan evvel daha yeni hastaliktan kalktigim icin,pek öyle elde acma baklavayla ugrasmak icin ne hevesim, ne de kuvvetim vardi.Ben de bu yüzden ne zamandan beri denemek istedigim midye tatlisini yaptim.Oktay Usta'nin blogundan aldim tarifi.Tadi görünüs olarak güzel ve degisik bir tatli.Lezzet olarak, ben mayalandirmayi fazla uzun sürdürdügümden olacak sanirim,yerken eksi tat agzimda olustu,ama eger siz denerseniz,mayalandirmaya fazla uzun birakmayin derim.Ben gelecek sefer sanirim,kabartma tozu ile deneyecegim,böyle belki daha cok hosuma gider..(Yalniz,Oktay ustanin tarifinde takildigim sey oldu,malzemelerde yasmaya,yapilisinda ise kabartma tozu yaziyordu)Diger tatli da,yaz tatilinde Türkiye'den alip getirdigim hazir baklava yufkasindan denedigim baklava.Ben paketin yarisini kullanip findikli yaptim.Ev yapimi baklavanin yerini tutmasa da tadi fena olmadi.Baklavayi paketin üzerindeki tarife göre yaptim.Eger isteyen olursa seve seve yazarim.Midye tatlsisnin tarifi ise söyle;
Malzemeler:
1 yumurta
yarim paket yasmaya
1 çay b. sıvıyağ
1 çay bardagi süt
1 fiske tuz
alabildiği kadar un
Ici icin:
1 su bardagi cekilmis ceviz
Serbeti icin:
3 su bardagi tozseker
4 su bardagi su
yarim limon suyu
Ayrica;nisasta,1-2 yemek kasigi tereyagi
Yapilisi:
Ilik sütün icinde maya eritilir.Yumurta ve siviyag ile tuz da katilip karistirilir.Un da azar azar eklenerek kulak memesi yumusakliginda bir hamur yapilir.Hamur,5 dakika kadar dinlendikten sonra 8-10 bezeye bölünür.Bezeler tabak büyüklügünde acilir.Daha sonra aralarina nisasta serpilip üstüste konularak hepsi birlikte tepsi büyüklügünde acilir.Acilan hamur sıkıca sarilip rulo haline getirilir.Rulo yapilan yufka,birer parmak arayla dilimlere kesilir.Kesilen dilimler yan yatirilip,cay tabagi büyüklügünde acilir,(ben burada dilimleri avuc icinde bastirdim) icine ceviz konularak kapatilir.Yaglanmis tepsiye dizilir ve üstlerine eritilmis tereyagi sürülür.Önceden isitilmis,180-190 dereceli firinda pisirilir.Serbet hazirlanip sogutulur,firindan cikan sicak tatlinin üzerine soguk serbet dökülüp,serbetini cektikten sonra servis yapilir.
AFIYET OLSUN!
Not: Gecen haftadan beri blogcudaki adresime sifrem kabul edilmediginden,sayfama hic bir sey ekleyemiyorum.Oradaki problem insallah hallolana kadar sadece bu blogumda tariflerimi yayinlayabilecegim.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler